• Skuld

OK för 13 åring dotter att sova över unge ?

emmason skrev 2014-03-18 12:34:43 följande:
    jag inte tror en 13-årig redo för att prata
    dess bara en sömn över
    Hell, my parents started talking to me about sex when I was about two years old. No reason to bullshit about these things.
    Fan vad bra det går.
  • Skuld
    emmason skrev 2014-03-18 12:42:14 följande:
    jag inte tror en 13-åring vet hur man använder kondom
    Goddag, yxskaft?

Fasen snackar du om?
    Fan vad bra det går.
  • Skuld
    blubbblubb skrev 2014-03-18 13:07:39 följande:
    Vad skulle problemet med att kunna använda kondom som trettonåring vara? Det är nog extremt få i den åldern som inte vet vad de är eller hur det ska användas och rent tekniskt är det ju inte speciellt avancerat.

Femåringar kan bygga lego efter ritning, varför skulle inte en trettonåring bemästra en kondom?

Jag skulle rekommendera TS att vara lite mindre blåögd.
    Varför skriver man på engelska här och inte på ett engelskt forum? 
    Bättre än att de inte använder kondom, i vilket fall som helst.
    Fan vad bra det går.
  • Skuld
    Birgitta02 skrev 2014-03-18 13:30:39 följande:
    Jag skulle inte låta två 13-åringar pojke och flicka, sova över hos varandra. Av den enkla anledningen att jag inte vill att de ska hamna i en situation nån av dom inte har kontroll över.

Så nej.
    Huh. När jag var trettonårig tös så sov jag över hos mina killkompisar hela tiden. Hände aldrig något eftersom att de bara var kompisar.
    Fan vad bra det går.
  • Skuld
    Birgitta02 skrev 2014-03-18 13:34:17 följande:
    Det är ju bra - men det innebär inte att en 13-årig kille kanske skulle försöka komma innanför en 13-årig tjejs trosor om tillfälle ges inne i ett sovrum en sen kväll. Varför utmana ödet om man inte behöver? Och allt som händer dig är ju inte alltid relevant för någon annan?
    Säger bara att ett blankt nej kanske inte är det mest rationella. I grunden beror det ju helt på huruvida man litar på ungarna eller inte.
    Fan vad bra det går.
  • Skuld
    Birgitta02 skrev 2014-03-18 13:39:50 följande:
    Jag förklarade för min dotter när jag sa nej när hon var 12 år. Hon fattade omgående och det var helt ok. Varför göra saker svårare än vad man behöver. Hellre mota Olle i grind innan än vara efterklok.
    Det är väl upp till dig. Jag tänker personligen ha friare tyglar på mina ungar när den tiden kommer.
    Fan vad bra det går.
  • Skuld
    Birgitta02 skrev 2014-03-18 13:44:02 följande:
    Absolut kan du ha det. Det är ju helt upp till oss föräldrar hur vi gör när det kommer till våra barn. Inget är mer fel än det andra. Finns lika många medoter att fostra ungar som det finns föräldrar.
    Enig.
    Fan vad bra det går.
  • Skuld
    stockholmare skrev 2014-03-18 13:53:22 följande:
    Min dotter och hennes kille ville sova hos varandra. Hon hade inte ens fyllt 13 och han var 14 så jag kände att det var harmlöst. Efter helgen fick jag veta att de hade sex med varandra och då var det för sent att ändra på. Efter det fick de fortsätta att sova ihop men jag kände mig så dum som hade tänkt att de bara var barn.
    Såg du något problem i det?
    Fan vad bra det går.
  • Skuld
    kakmonstret123 skrev 2014-03-18 14:13:17 följande:
    Jaså, är det så du uppfostrar dina barn? Till svaga individer som säger ja för att vara till lags? Får jag lov att undra i vilken ålder man magiskt förvandlas till en flicka som inte längre säger ja för att inte bli ovän, om man har en förälder som förbjuder situationerna som är kopplade till detta?
    Väl skrivet! Barn blir inte automatiskt sexmogna morgonen som de fyller femton. Om någon killbekant skulle pilla på mig när jag var i trettonårsåldern skulle jag antingen ha sagt åt honom att dra åt helvete och gå därifrån, eller gå med på det och uppskatta tillfället att utforska lite. Och den attityden uppkom inte av självt hos mig, utan det var far och mor som uppfostrade mig så.
    Fan vad bra det går.
  • Skuld
    Blondtjej93 skrev 2014-03-18 16:58:46 följande:
    Så föräldrar tycker det är okej att 13 åringar har sex? Hmmm.
    Om min trettonåring hade sex med en annan trettonåring, så skulle jag inte ha mycket emot det rent principiellt, men det beror ju helt på personen.
    Fan vad bra det går.
  • Skuld
    Prutt skrev 2014-03-18 17:59:30 följande:
    Är detta på riktigt eller är det en sandlådetråd?

Här sover ungarna hos varandra stup i kvarten, och när jag var liten var det precis likadant. Inte fasiken hade vi sex med varandra för det! Är detta på riktigt så är det otroligt sorgligt.
    Tyvärr...
    Fan vad bra det går.
Svar på tråden OK för 13 åring dotter att sova över unge ?