Inlägg från: nevermind |Visa alla inlägg
  • nevermind

OK för 13 åring dotter att sova över unge ?

Klart jag skulle tillåta det.

Jag har pratat sex med "min" (inte bio dock) 13-åring i flera år. Är väldigt öppen och ärlig. Har bankat i henne mycket som är viktigt att tänka på. Att LÅTA BLI till exempel, tills hon är mycket mycket äldre.

Sen, vill hon knulla så gör hon det oavsett. Och då får det hellre bli hos oss än i skogen eller nåt.

• nevermind
    emmason skrev 2014-03-18 13:14:31 följande:
    det handlar inte om sex är det bara en sömn över
    So it's fine then.
  • nevermind
    Minniemousemommy skrev 2014-03-18 20:29:36 följande:

Absolut inte! Killar i puberteten får inte vara ensamma i ett rum med någon av mina döttrar, aldrig. När mina döttrar är 18 får dom gör vad dom vill, men inte mitt hus är det bara jag och min man som har sex, ingen annan. Det är vårt hur så vi bestämmer. Mina döttrar vet bättre än att ha sex på skoltoaletten och vi är öppna och ärliga mot varandra så ingenting sånt skulle hända. Dom vet att jag helst vill att dom gifter sig först och sedan försöker skaffa barn, dom vill också göra det i den ordningen i alla fall nu, så vi får väl se hur det låter sen. Dom är troende och vet hur dom ska bete sig, när dom blir av med oskulden så vill jag och dom att det ska vara på deras smekmånad när dom försöker bli med barn.

Men svar på frågan är absolut inte. Inte själva åtminstone. Vill dom ha ett stort sleep over i vardagsrummet med båda tjejer och killar så visst, oavsett ålder. Men inte att en människa med vagina och en med penis under 18 år vistas under en längre tid ensamma i ett rum på en kväll/natt. ALDRIG.

Men om de inte försöker bli med barn så har de inte sex? Jag menar, man kan ju gifta sig 10 år innan man planerar barn.
  • nevermind
    Prutt skrev 2014-03-18 17:59:30 följande:
    Är detta på riktigt eller är det en sandlådetråd?

Här sover ungarna hos varandra stup i kvarten, och när jag var liten var det precis likadant. Inte fasiken hade vi sex med varandra för det! Är detta på riktigt så är det otroligt sorgligt.
    TACK!

Jag delar lägenhet med en singelkille. Inte fan har vi sex. Mamma har inte varit orolig. Hon har ju lärt mig att ha omdöme.
  • nevermind
    Minniemousemommy skrev 2014-03-19 14:50:11 följande:
    Gifter man sig så vill man skapa en familj. Gifta sig - ha sex på bröllopsresan - föda barn och sen har man ett fulländat liv. :)
    HAHAHA!!! Är du tokig människa??

Men får man vara sambo då? Sova i samma säng?
  • nevermind
    Minniemousemommy skrev 2014-03-19 21:00:07 följande:

Ja. Alltså DU får ha sex och göra vad du vill med ditt liv, och det får mina barn också, men jag uppfostrar dom så att dom ska ha bra värderingar och kunna avgöra vad dom vill själva ändå. Utan att dom ska känna sig tvungna att göra något. Man kan säga att jag ger dom riktlinjer till ett bra liv, om dom vill följa den vägen är dock deras val när dom fyllt 18.

Jag är inte tokig. Jag tycker att jag har en sund syn på saker. Jag ser inte varför jag ska vilja kasta mig i säng med en massa främlingar utan kondom och få könssjukdomar och bli gravid för att sedan bli dumpad och känna mig trasig - för att vara en normal människa?

Är det normen så är jag glad att jag är annorlunda. Alltid varit kommer alltid vara.

Definiera "bra väderingar" tack.

Jag har knullat runt utan dess like men aldrig råkat ut för allt du rabblar upp. Jag har en hjärna.

Så, om dina barn har hittat sitt livs stora kärlek så kan de inte ha ett liv ihop förrän de vill ha barn? Om de ALDRIG vill ha barn då? Eller vänta i 10 år?
    Är du emot p-medel?
Svar på tråden OK för 13 åring dotter att sova över unge ?