Inlägg från: hansine |Visa alla inlägg
  • hansine

OK för 13 åring dotter att sova över unge ?

Whitetrash86 skrev 2014-03-18 11:34:35 följande:
    say what ?
    Dags för SFI?
  • hansine
    emmason skrev 2014-03-18 11:31:46 följande:
    hon vill att han ska komma   sova över !! 

kommer du tillåter detta ?! 

Jag tror verkligen inte att de tänker på sex

de är barn
    Hur gammal är killen?
  • hansine
    Minniemousemommy skrev 2014-03-18 20:29:36 följande:

Absolut inte! Killar i puberteten får inte vara ensamma i ett rum med någon av mina döttrar, aldrig. När mina döttrar är 18 får dom gör vad dom vill, men inte mitt hus är det bara jag och min man som har sex, ingen annan. Det är vårt hur så vi bestämmer. Mina döttrar vet bättre än att ha sex på skoltoaletten och vi är öppna och ärliga mot varandra så ingenting sånt skulle hända. Dom vet att jag helst vill att dom gifter sig först och sedan försöker skaffa barn, dom vill också göra det i den ordningen i alla fall nu, så vi får väl se hur det låter sen. Dom är troende och vet hur dom ska bete sig, när dom blir av med oskulden så vill jag och dom att det ska vara på deras smekmånad när dom försöker bli med barn.

Men svar på frågan är absolut inte. Inte själva åtminstone. Vill dom ha ett stort sleep over i vardagsrummet med båda tjejer och killar så visst, oavsett ålder. Men inte att en människa med vagina och en med penis under 18 år vistas under en längre tid ensamma i ett rum på en kväll/natt. ALDRIG.

Kom att tänka på en klasskamrat som var med i Frälsis.Hon var absolut emot abort... tills hon trodde att hon var gravid. Tror förresten att hon var den i klassen som hade sex först.
  • hansine
    emmason skrev 2014-03-18 13:14:31 följande:
    det handlar inte om sex är det bara en sömn över
    I samma rum?
  • hansine
    Skuld skrev 2014-03-18 13:37:12 följande:
    Säger bara att ett blankt nej kanske inte är det mest rationella. I grunden beror det ju helt på huruvida man litar på ungarna eller inte.
    Stackarna - frestelsen serveras men ska stanna som frestelse?
  • hansine
    Birgitta02 skrev 2014-03-18 14:06:06 följande:
    Att en ev. hormonstinn 13-årig pojke börjar pilla på en 13-årig flicka som kanske säger ja för att inte bli ovän med pojken. Så enkelt och så svårt.

Har du ingen fantasi alls?

Som förälder har jag brottats med massor av stora och mindre frågeställningar. Och ibland känns det som om man gör fel, ibland känns det som om man gör rätt. Nåt facit finns sällan. Just i denna fråga gjorde jag rätt.
    Så vitt jag vet har tjejer också både hormoner och nyfikenhet. Dessutom brukar de vara tidigare utvecklade.
  • hansine
    Minniemousemommy skrev 2014-03-19 14:58:07 följande:

Man behöver inte vara troende för att vara med i frälsis? Antar att du menar frälsningsarmen. Mina barn vet att det är dåligt att ha sex innan man är gift och verkligen känner personen. Man kan bli utnyttjad och sedan lämnad, man kan få könssjukdomar, man kan bli gravid utan att ha en partner och man kommer inte känna sig ren efteråt.

Jag vet så många kvinnor som ångrar att dom blev av med oskulden så tidigt. Så många kvinnor som står och scrubar sig i duschen för att få bort smutskänslan. Känslan av att vara en slampa, att ha blivit utnyttjad, att ha blivit gravid utan att ha ett stabilt liv men en bra partner osv. Jag har förklarat och visat för mina barn att sex kan förstöra ens liv, men att sex även kan skapa liv och ge en mer lycka än någonsin, om man gör det vid rätt tillfälle med rätt person.

Kan tillägga att mina barn är 4 och 5, men jag tror att det är viktigt att förklara sånt här ändå. Sex är det naturligaste som finns, alla som finns på hela jorden finns på grund av att kvinnor och män haft sex. Men det finns många som ångrar det också, dom som gjort det på fel tillfälle. Och sen kan även användas som något hemskt, tex i våldtäkter och tvångsgifte, då är sex det värsta som finns. Men som sagt gör man det rätt så kan det vara underbart istället. Jag är rätt säker på att mina barn kommer vänta.

Märkligt att du som tycker att sex enbart hör hemma i ett "köpa grisen i säcken" äktenskap känner en massa kvinnor som behöver skrubba bort sin skam. Jag har aldring hört någon berätta om något sådant och trots mina år i studentkorridorer har jag aldrig träffat på det.

När det gäller min gamla klasskamrat så var hon troende och det var hennes dåvarande pojkvän också.

Tycker i alla fall att det är kul att du uppskattar sex och intim närvaro med någon du älskar.
Svar på tråden OK för 13 åring dotter att sova över unge ?