Anonym (Precis) skrev 2014-03-18 21:00:24 följande:
Jag vet precis vad du talar om, jag har känt så för en person jag haft ett förhållande med, en enda gång i mitt liv. Det är en kärlek som går över allt annat och som handlar om att man vill den personen väl med hela sitt hjärta. För mig känns också allt annat i jämförelse platt och konstruerat. Jag förträngde den känslan länge, men tillslut gick det inte att leva så. Det handlar inte om att man står ut med att ta massor med skit, snarare tvärtom tycker jag, det handlar om att man kan se en människa som just precis bara en människa med fel och brister och att man trots detta älskar personen. Inte på en självutplånande sätt utan på ett sätt som fyller själen med liv och glädje. Det ger känslan av att kärlek till andra människor (dina barn, den du älskar) är meningen med livet. Kan du inte ta kontakt med personen igen, sån kärlek brukar inte vara ensidig...
Exakt så menar jag! Tack för att i förtydligar, det känns så bra att bli förstådd i detta.
Tyvärr kan jag inte ta kontakt med honom igen då jag numera lever i en annan relation och det var mitt ex som gjorde slut med mig och inte tvärtom. Dock så sa han när han lämnade mig att han förmodligen inte kommer träffa nån han passar bättre ihop med än mig. Detta är 2,5 år sedan och han är ännu singel. Vill inte tvinga mig på honom, men min kärlek till honom kommer nog aldrig att dö helt. Den är just nu vilande, men den finns fortfarande och jag drömmer om honom på nätterna. Det vi hade var väldigt speciellt. Jag är övertygad om att han fortfarande känner för mig, men han ville ändå avsluta relationen pga komplicerade omständigheter omkring oss. Jag vill inte lämna alla detaljer i tråden eftersom det är väldigt specifikt, men vi bor inte ens i samma land.