Inlägg från: Anonym (h) |Visa alla inlägg
  • Anonym (h)

Är det onyttigt med gurka och dipp?

Är det onyttigt med gurka och dipp? Borde man undvika de om man vill gå ner i vikt o va nyttig?

• Svar på tråden Är det onyttigt med gurka och dipp?
  • Anonym (h)

Tack för alla svar. Hade inte tänkt kasta i mig gurka och dipp varje dag utan någon gång i veckan sådär som lite extra lyx.

Ja jag gjorde med en färdigpåse från OLW. Är de så onyttiga? Nog vet jag att de inte är nyttiga men...

Ska försöka hitta på egna goda dippar, då kanske jag kan äta med lite bättre samvete :)

• Anonym (h)
    Marri93 skrev 2014-03-18 21:26:33 följande:

Om vi säger såhär.

OLW dipp med gurka/morötter är ju iaf mycket nyttigare än att du dippar chips :)

Men annars gör du en tsatsiki från bas så är det ju iaf mycket nyttigare :D

Jag älskar själv att dippa grönsaker hellre än chips då jag försöker tappa ner i vikt och börjar därför med att gå ner från jätte onyttiga saker (såsom chips) till mindre onyttiga. För jag har svårt att bara sluta :D

Jag är likadan, försöker sluta med chips och går därför över till grönsaker :D
  • Anonym (h)
    Ann Cistrus skrev 2014-03-19 13:42:47 följande:
    Guacamole är mitt tips. Sjuuukt gott att dippa gurka, morot och blomkål i. Enda nackdelen är andedräkten dagen efter... 
    Ja guacamole är sjukt gott! Jobbigt att göra dock om man inte har en riktigt bra avokado :/
Svar på tråden Är det onyttigt med gurka och dipp?