• Anonym (TS)

Ni som bestämt er för att separera, sover ni i samma säng som innan, eller sover ni i annat rum under tiden, innan någon av er flyttar?

Bara något jag funderat på. Finns planer här på att separera efter 13 år. Tänker att det måste vara jobbigt bara att bo ihop innan någon av oss flyttar. Jag känner att det skulle vara konstigt att göra det, när man väl bestämt sig för att separera. Jag känner iaf att jag inte vill ha sex med honom när man bara väntar på att få flytta. Hur gjorde ni, sov ni kvar i samma säng?

• Svar på tråden Ni som bestämt er för att separera, sover ni i samma säng som innan, eller sover ni i annat rum under tiden, innan någon av er flyttar?
  • Anonym (Anonym)

Har ni barn tillsammans? Om ja, försök en gång till innan ni bestämmer er för att skiljas för barnens skull, jag är själv skilsmässobarn och mina föräldrars skilsmässa tog så hårt på mig och förstörde personen jag kunnat vara idag.

Om ni inte har barn, så tycker jag nog (om ni bestämt er för att verkligen skiljas) att det bästa kanske vore om en av er bodde hos sin familj tills allt är klart och det är dags att hitta nytt!

Hoppas allt går bra! Allt stöd till er, för det ni går igenom är inte lätt!

• Anonym (TS)

[quote=72799109][quote-nick]Anonym (Anonym) skrev 2014-03-19 12:27:50 följande:[/quote-nick]Har ni barn tillsammans? Om ja, försök en gång till innan ni bestämmer er för att skiljas för barnens skull, jag är själv skilsmässobarn och mina föräldrars skilsmässa tog så hårt på mig och förstörde personen jag kunnat vara idag. Om ni inte har barn, så tycker jag nog (om ni bestämt er för att verkligen skiljas) att det bästa kanske vore om en av er bodde hos sin familj tills allt är klart och det är dags att hitta nytt! Hoppas allt går bra! Allt stöd till er, för det ni går igenom är inte lätt![/quote Ok tack. Ne har inga barn ihop. Jag har ingen familj att bo hos. Och hos sambons föräldrar bor hans dotter för tillfället. Grejen är att vi kommer ant inte vara ovänner eller gräla under tiden. Vi har ett extra rum som jag skulle kunna sova i. Bara undrar rent generellt hur folk gör just under tiden.

• Anonym (slutade)

Från den dag vi bestämde oss för att separera slutade vi sova i samma säng.

• Anonym (TS)
    Anonym (slutade) skrev 2014-03-19 13:23:19 följande:
    Från den dag vi bestämde oss för att separera slutade vi sova i samma säng.

Ja det är så jag antar att det kommer att bli. Skulle nog kännas fel annars. Bara intressant att vet hur andra gjort.
  • Anonym (separation)

Vi har fortsatt att sova i samma säng. Tog beslutet för 1,5 månad sen och flyttar i början av juni. Men vi har inte sex och ligger inte "nära" i sängen. Tycker att det funkar bra eftersom vi är hyfsat bra vänner och relationen är egentligen inte annorlunda nu än innan beslutet.

• Anonym (TS)
    Anonym (separation) skrev 2014-03-19 13:58:32 följande:
    Vi har fortsatt att sova i samma säng. Tog beslutet för 1,5 månad sen och flyttar i början av juni. Men vi har inte sex och ligger inte "nära" i sängen. Tycker att det funkar bra eftersom vi är hyfsat bra vänner och relationen är egentligen inte annorlunda nu än innan beslutet.

Ok. Ja det finns ju tankar åt det hållet oxå. Min (snart ex-sambo) gillar att ligga nära och få beröring och det hade ju varit lite jobbigt. Ja vi är oxå vänner (för tillfället iaf) och tror inte vi kommer bli ovänner. Jag tror han kan ana vad som ska hända. Bra om det funkar för er. Jag hade nog iaf tyckt att det kommer kännas konstigt att sova i samma säng om man beslutat att separera. Men men, får väl se hur det går.
  • Anonym (sömn)

Vi sov i samma säng(dubbelsäng) efter att vi bestämt oss för att skiljas. Han flyttade efter ca 2 månader,vi har två barn så det blev såklart 6 månaders betänkes tid. Vi låg inte nära varandra och hade inte sex,men ingen av oss hade lust att sova på soffan eller på en madrass, någon extra säng hade vi inte och inte något rum över heller för delen.

Jag tycker att det gick bra och det kändes faktiskt inte så konstigt vi hade ju redan bestämt oss och var överens om separation.

Om man har en säng som går att dela på så kan man ju dra isär dem och ställa ett bord emellan eller så om man tycker det känns bättre,våran gick inte att göra så med.

• Anonym (Samma)

Vi sov i samma säng i två månader innan jag flyttade. Kändes jobbigt och konstigt och ändå "likadant" eftersom det varit ganska kallt länge från hans sida och det var han som gjorde slut. Konstigt nog hade vi sex på hans intiativ ett par dagar innan jag skulle flytta. Han var väldigt svartsjuk oxå för jag hade dejtat en killkompis.. Några månader efter separationen började han höra av sig mer och mer, erkände att han saknade mig och vi blev tillsammans igen och har varit det i tre år till nu..

• dooleys85

Vi hade slutat sova i samma säng/rum redan innan vi besluta oss för att separera.

Men om vi gjort det hade jag inte velat dela säng.

¸.?*¨*?☆ Isaac 051109, Elias 080923, Nova 101231☆?*¨*?¸.
  • Anonym (slutade)

Kan tillägga att det var ett gemensamt beslut och att vi är vänner. Ville ändå sätta punkt för den delen av vår relation direkt. Jag sov i gästsängen

Svar på tråden Ni som bestämt er för att separera, sover ni i samma säng som innan, eller sover ni i annat rum under tiden, innan någon av er flyttar?