Inlägg från: Pelle Sparris |Visa alla inlägg
  • Pelle Sparris

    Just det här att oavsett hur bra resultat en har presterat tidigare så är det vatten värt nästa kvartal.
    Det är slitigt för mig och har alltid varit.
    Jag har vunnit årets säljare flera gånger, senast nu för förra året. Men i år har det varit väldigt tufft och jag klarar inte budget alls. Då känner man direkt att man hänger löst och chefen börjar micromanagera för att ?hjälpa en?..

  • Pelle Sparris

    Tvillingmamma.. jag har ju kapat den här tråden lite så jag har inget svar på dina funderingar.
    Men, för mig är inte pengar problemet.
    För mig handlar det om att jag kan få sparken vilken sekund som helst, utan att jag gjort något fel alls.

    Är det så för dig?
    Om du sköter ditt jobb till 100% så kan du ändå få sparken imorgon?
    Om du utförde ditt jobb igår bäst i hela Europa igår, så kan du få sparken idag för att idag nådde du inte budget?
    Det är rätt pressande att leva med dagligen faktiskt.

    Kanske kan du kliva ur din bubbla och se att andra också kan ha sina problem?
    Pengar är inte allt, tro mig.

  • Pelle Sparris
    Anonym (B) skrev 2023-07-16 19:52:43 följande:
    Är tillvaron osäker? Byt jobb!
    Lägre men säkrare lön. 
    Hmm, är din tillvaro säker?
    Vad jobbar du med?
    Tips?
  • Pelle Sparris
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-07-16 20:19:28 följande:

    Nej, uppsagd tror jag inte att jag kan bli, men jag har ändå oroat mig, i onödan antagligen. Men det känns ändå som ett lyxproblem, en erfaren business to businesssäljare får alltid jobb! Många har mycket värre situation både ekonomiskt och på arbetsmarknaden. Svårt att engagera sig i era två säljares problem, att kanske behöva tvingas leva på en lite mer normal lön? Man måste inte vara bäst och man måste inte tjäna mest. 


    Vad är det du vill, förresten? Att jag skall tycka synd om dig? Jag har för övrigt jobbat hårt och tjänat bra med pengar och stressat livet ur mig jag också. Som resande konsult inom IT med hela världen som arbetsmarknad och två små tvillingar hemma. Där kan man tala om press.  Kunderna betalade mycket per timme för mig plus alla reskostnader så det gällde att leverera. Men ni tycker att det är säljarna som man skall tycka synd om ? Säljarna som bara lovar en massa och sen försvinner de när det är dags att leverera?.


    100% säker på att du nu  inte diskuterar med ?Säljarna som bara lovar en massa och sen försvinner de när det är dags att leverera??

    Nej, uppsagd tror jag inte att jag kan bli,.
    DET är det jag försöker förmedla, jag kan bli det närsomhelst oavsett min prestation..

    , en erfaren business to businesssäljare får alltid jobb!
    Hur vet du det? 😂

Svar på tråden Välavlönad IT säljare med ständig press