Inlägg från: Awesome |Visa alla inlägg
  • Awesome

inåtväxande fransar på min blandrasvalp.

Det kan inte vara ett dolt fel eftersom det uppmärksammats på veterinärbesiktningen. Jag gissar att du får stå för kalaset själv eftersom felet fanns när du tecknade försäkringen. Men hör med uppfödaren, är det en vettig person så ska du ha pengar tillbaka för du har ju fått en defekt valp. Det är lätt att vara efterklok, men ni borde gått igenom scenariot "om det inte växer bort" redan vid köpet och kommit överens om en lösning då.
    Lycka till och hoppas du har ett vettigt försäkringsbolag som hjälper dig.

• Awesome

Tråkigt är det i alla fall, och självklart vill man ju inte att ens valp ska lida. :(

Jag vill verkligen rekommendera dig om ni ska operera, att ringa runt och få prisuppgift från flera ställen. Det kan skilja tusenlappar mellan olika kliniker och privatpraktiserande veterinärer. Så ska ni betala själva kanske det är värt att åka en bit men få op mycket billigare. Många smådjurskliniker ägs idag av riskkapitalbolag och priserna har skjutit i höjden. Vet inte hur komplicerad entropion är att operera, men enklare operationer klarar även små egenföretagande veterinärer av och det kan vara halva priset.

Något du också kan göra är att ringa SKK och fråga deras jurister hur det ser ut med ev ersättning från uppfödaren i sådana här fall. Du är ju inte hjälpt av dem eftersom du har en blandras, men det kan ju vara bra att ha lite kött på benen om du ska ta en diskussion med uppfödaren om ersättning.

• Awesome
    GrodanHopp skrev 2014-03-19 11:06:52 följande:
    TS måste vara medlem SKK för att få rådgivning från deras jurister.
    Jaha då kanske hon får kolla med någon uppfödare istället då hur det brukar se ut vid ersättningsanspråk. Förr i tiden kunde man ju fråga SKK om det mesta och få svar, men jag brukade maila och fråga.
  • Awesome
    GrodanHopp skrev 2014-03-19 13:19:31 följande:
    Varför ska SKKs medlemmar betala för blandrasköpare??
    De får väl vända sig till sin egen organisation?
    Betala? Det går väl inte ut en räkning till medlemmarna direkt för att mailar en fråga?

Svar på tråden inåtväxande fransar på min blandrasvalp.