• maribel

Gravid och magkatarr, fler?

Är gravid i v31 och har sedan några veckor haft halsbränna, illamående och så ont i maggropen. Ingen matlust och vaknar flera ggr per natt och mår illa. Har testat gaviscon, zantac och omeprazol men inget hjälper. Finns det fler med jobbiga besvär?

• Svar på tråden Gravid och magkatarr, fler?
  • Emmalinnéa
    maribel skrev 2014-03-19 11:42:34 följande:
    Är gravid i v31 och har sedan några veckor haft halsbränna, illamående och så ont i maggropen. Ingen matlust och vaknar flera ggr per natt och mår illa. Har testat gaviscon, zantac och omeprazol men inget hjälper. Finns det fler med jobbiga besvär?
    hade det med mina två första garviditeter. Jag tog ingen medicin jag ändrade min kost och höll mig till nyttig mat som är bra för magen mest kokt mat och drack vatten det hjälpte lite annars så får man bara hålla ut det är ju inte så lång tid kvar för dig.
  • Myking

Jag fick det förra graviditeten i v 34 ungefär.. Det var hemskt! Hade så ont så fick åka in till akuten..
    Där fick jag nånting äckligt att dricka efter flera timmars värk och sen gick det över..
    Tog ingen medicin efter det ändrade bara kosten lite.. Sonen tittade ut i v 36 :)

Svar på tråden Gravid och magkatarr, fler?