• Chiquita07

När börja din mjölkproduktion?

Jag blev väldigt förvånad då jag i vecka 24 upptäckte att det kom mjölk från mina bröst. Nu är jag i vecka 29 och om jag trycker på brösten rinner det mjölk. När fick ni mjölk i er första graviditet? Detta är min första graviditet.

• Svar på tråden När börja din mjölkproduktion?
  • thooping

hejsan!! jag är endast 15 år men kan ändå svara dig då jag var gravid och då min mjölk kom väldigt snabbt. om jag tryckte på bröstet redan i kanske 7:e veckan kunde det komma en vanlig vätska ur. men då jag var i 19:e veckan kunde det komma oavsett om jag tryckte eller inte. det är helt olika från person till person:) 

• Chiquita07
    thooping skrev 2014-03-19 14:17:57 följande:
    hejsan!! jag är endast 15 år men kan ändå svara dig då jag var gravid och då min mjölk kom väldigt snabbt. om jag tryckte på bröstet redan i kanske 7:e veckan kunde det komma en vanlig vätska ur. men då jag var i 19:e veckan kunde det komma oavsett om jag tryckte eller inte. det är helt olika från person till person:) 
    Har ingen betydelse att du bara är 15! lika intressant ändå :) jag är 21 så inte så himla gammal heller. Har du barn nu? Hur gammal?
  • Jacqueline

Första graviditeten kom det ingen mjölk förrän veckan efter bebisen var född...

Andra rann det till i samma veva som barnet föddes och nu väntar jag tredje och än har det inte kommit nåt (vecka 27).

• Erizajo

Långt innan förlossning vid alla graviditeter har det kommit råmjölk för mig inget konstigt

• thooping
    Chiquita07 skrev 2014-03-19 14:19:36 följande:
    Har ingen betydelse att du bara är 15! lika intressant ändå :) jag är 21 så inte så himla gammal heller. Har du barn nu? Hur gammal?
    hade ingen möjlighetet att föda barnet och kunna ta hand om ett barn i min ålder och situation som jag var då och är i. så fick göra det alternativ som helt enkelt var det bästa. men det var det absolut jobbigaste jag gjort i mitt liv. men tänkte ändå dela med mig av när min mjölproduktion började.
  • Limalie

Är också gravid med första barnet och har haft mjölk i ett par veckor nu, är i v 21 imorgon.

• Chiquita07
    thooping skrev 2014-03-19 14:47:43 följande:
    hade ingen möjlighetet att föda barnet och kunna ta hand om ett barn i min ålder och situation som jag var då och är i. så fick göra det alternativ som helt enkelt var det bästa. men det var det absolut jobbigaste jag gjort i mitt liv. men tänkte ändå dela med mig av när min mjölproduktion började.
    okej jag förstår! du känner nog om det var rätt beslut. tack för att du delade med dig. kram!
  • Flickan och kråkan

Alla producerar ju råmjölk rätt tidigt i graviditeten. Det är ju så kroppen fungerar. Huruvida man läcker eller inte är något helt annat, liksom om man kan handpumpa ut någon. Mjölkproduktionen startar alltså ungefär samtidigt för alla gravida .

• Lattemamman

Första graviditeten började jag läka såpass mycket att jag behövde inlägg i bh:n runt v.30. Andra graviditeten fick amningsinläggen rycka in redan i v.17-18, jag läkte som ett såll! Är nu gravid med tredje barnet i v.37 och läker inte en droppe.

Svar på tråden När börja din mjölkproduktion?