• Anonym (Ful)

Får ofta höra att jag är ful.

Ända sen jag var liten har jag fått höra att jag är ful. Bland annat en kille i min klass pappa sa att jag var ful. Nu i vuxen ålder får jag höra det då o då också. Min sambos ena vän har sagt det, min bonus dotters kompisar har sagt det och till och med stått utanför staketet och skrattat o pratat om mitt utseende... "Titta där är hon som är så ful " mm. Min syster har sagt att jag är den fulaste av oss syskon. Börjar bli så himla ledsen över detta. Känner mig som ett monster. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Får ofta höra att jag är ful.
  • Adolf den store

Låter som du är omgiven av en hög med idioter!! Svårt att veta/tycka något när jag inte vet hur du ser ut.

Oderint dum metuant
  • Anonym (Ful)

Vet inte hur man lägger in foto via iPhonen?

• Anonym (..)

Menar du att dessa människor säger så till dig? Herre gud vad är det för fel på folk?! Sluta känna dig som ett monster och inse att det är dessa människor som är monster. Ingen normalt funtad människa (vuxen iaf) skulle väl säga till någon annan att hen är ful!

• Sunshine01

Du ska sluta lyssna på vad andra säger och be dom vara tysta istället! Det är bara du själv som kan påverka hur du mår och hur du tycker att du ser ut! Tycker du själv att du är ful , kommer andra hänga på.. Ändrar du helt din inställning till dig själv så kommer du stråla skönhet både för dig själv och för andra .

• Anonym (Ful)
    Anonym (..) skrev 2014-03-19 14:30:29 följande:
    Menar du att dessa människor säger så till dig? Herre gud vad är det för fel på folk?! Sluta känna dig som ett monster och inse att det är dessa människor som är monster. Ingen normalt funtad människa (vuxen iaf) skulle väl säga till någon annan att hen är ful!

Jag personligen skulle aldrig säga så men det är väl något fel på mig då
  • Anonym (Ful)
    Sunshine01 skrev 2014-03-19 14:31:34 följande:
    Du ska sluta lyssna på vad andra säger och be dom vara tysta istället! Det är bara du själv som kan påverka hur du mår och hur du tycker att du ser ut! Tycker du själv att du är ful , kommer andra hänga på.. Ändrar du helt din inställning till dig själv så kommer du stråla skönhet både för dig själv och för andra .

Vet att det ligger något i det du säger men det är svårt att känna sig fin när man får höra att man är ful. Min bonus dotter kom hem o grät vid ett tillfälle för hennes bästa kompis hade sagt att jag var ful och ville därför inte leka med henne.
  • Anonym (Meh)

Men shit vad dumma vissa människor är. Visst finns det människor som jag inte tycker är supersnygga, men det är ju bara hur elakt som helst att säga det rakt ut. Barn är barn (och skitjobbiga), så dem kan jag acceptera lite lättare om de kläcker ur sig idiotiska saker - men vuxna människor? Din syster? Får inte folk lära sig vett och etikett?
    Jag tycker du ska säga åt din sambo vad hens vän har sagt (och då hoppas jag på en reaktion med). Hen borde tala med sin vän och säga att det inte är okej. Du borde prata med din syster med, det är inte schysst! Jag tror tyvärr det är en sån sak man måste ta tag i egna händer och säga åt folk att lägga av, annars kan det fortsätta. Lycka till!

• MuppinCowboy
    Anonym (Ful) skrev 2014-03-19 14:22:36 följande:
    Ända sen jag var liten har jag fått höra att jag är ful. Bland annat en kille i min klass pappa sa att jag var ful. Nu i vuxen ålder får jag höra det då o då också. Min sambos ena vän har sagt det, min bonus dotters kompisar har sagt det och till och med stått utanför staketet och skrattat o pratat om mitt utseende... "Titta där är hon som är så ful " mm. Min syster har sagt att jag är den fulaste av oss syskon. Börjar bli så himla ledsen över detta. Känner mig som ett monster. Vad ska jag göra?
    Din kompis pappa måste ha lidit av en lättare utvecklingstörning för så där säger man bara inte

Din sambos vän skulle i samma ögonblick han sa så upphört vara din sambos vän, annars hade jag sett till att min sambo upphört att vara min sambo, sätt lite krav på din sambo eller helt enkelt visa dig själv att du är värd mer och dumpa hans mesiga rumpa om han inte skärper sig och visar dig den respekt du är värd

Din bonusdotters kompisar.. där sätter man ner foten och säger att så där säger man inte och tills dom uppför sig är dom inte välkomna till er (återigen får din lama sambo se till att skärpa sig, det är han som har det yttersta ansvaret över sin dotter och borde bry sig om vilka hon umgås med)

Din syster.. jag hade upplyst henne om att ett fult inre är värre och att när hon blir gammal så sitter hon där med sin fula personlighet.

Jag blir ärligt talat förbannat att människor kan bete sig så där, men du.. det är du som ska sätta ner foten och inte låta dom, tänd till lite, bli lite förbaskad, ryt ifrån!
    det är dags att sluta vara en ful ankunge bli en svan nu, en svan som biter ifrån
    Dumhet diskriminerar inte
  • Anonym (Ful)

Ja jag borde nog sätta ner foten. Hur gör man sig vackrare?

• MuppinCowboy
    Anonym (Ful) skrev 2014-03-19 14:50:12 följande:
    Ja jag borde nog sätta ner foten. Hur gör man sig vackrare?
    Du byter din bekantskapskrets

Med rätt människor omkring dig så kommer du vara vacker, jag lovar Glad
    Dumhet diskriminerar inte
Svar på tråden Får ofta höra att jag är ful.