Anonym (Ful) skrev 2014-03-19 14:22:36 följande:
Ända sen jag var liten har jag fått höra att jag är ful. Bland annat en kille i min klass pappa sa att jag var ful. Nu i vuxen ålder får jag höra det då o då också. Min sambos ena vän har sagt det, min bonus dotters kompisar har sagt det och till och med stått utanför staketet och skrattat o pratat om mitt utseende... "Titta där är hon som är så ful " mm. Min syster har sagt att jag är den fulaste av oss syskon. Börjar bli så himla ledsen över detta. Känner mig som ett monster. Vad ska jag göra?
Din kompis pappa måste ha lidit av en lättare utvecklingstörning för så där säger man bara inte
Din sambos vän skulle i samma ögonblick han sa så upphört vara din sambos vän, annars hade jag sett till att min sambo upphört att vara min sambo, sätt lite krav på din sambo eller helt enkelt visa dig själv att du är värd mer och dumpa hans mesiga rumpa om han inte skärper sig och visar dig den respekt du är värd
Din bonusdotters kompisar.. där sätter man ner foten och säger att så där säger man inte och tills dom uppför sig är dom inte välkomna till er (återigen får din lama sambo se till att skärpa sig, det är han som har det yttersta ansvaret över sin dotter och borde bry sig om vilka hon umgås med)
Din syster.. jag hade upplyst henne om att ett fult inre är värre och att när hon blir gammal så sitter hon där med sin fula personlighet.
Jag blir ärligt talat förbannat att människor kan bete sig så där, men du.. det är du som ska sätta ner foten och inte låta dom, tänd till lite, bli lite förbaskad, ryt ifrån!
det är dags att sluta vara en ful ankunge bli en svan nu, en svan som biter ifrån