• Chiquita07

Din graviditet skala 1-10

Hur lätt/svår var/är din graviditet du som varit gravid åtminstone 30 veckor? Jag är i v 29 och på en skala 1-10 där 1 är svår/jobbig o 10 är lätt/bra graviditet skulle jag säga att min graviditet är 10. Det finns liksom inget jobbigt med att vara gravid. Visst lite värk i ryggen osv men vad gör det? Det ger ju en bebis! :)

• Svar på tråden Din graviditet skala 1-10
  • lövet2

Det har väl i princip blivit en lägre siffra för varje graviditet. 10 för den första graviditeten och kanske 2 för den sista.

• Oscarsmamma84

5 foglossning , kräkte varje dag från v 12-38. O avslutade med organsvikt o havandeskapsförgiftning. Men sonen är värd varenda krämpa

• Strömberg93

Fram till v32 skulle jag säga 8 men nu när jag är i v38 så säger jag 3 . Det är väldigt tungt nu o man orkar knappt göra något o har väldiga förvärkar hela tiden . Men mesta dels av min graviditet har varit toppen .

• Strömberg93
    Oscarsmamma84 skrev 2014-03-19 20:33:56 följande:
    5 foglossning , kräkte varje dag från v 12-38. O avslutade med organsvikt o havandeskapsförgiftning. Men sonen är värd varenda krämpa

stackars dig lät verkligen inte kul . Då är ju mitt ingenting skillnad på ditt. . Men förstår att det är värt det när man får se sitt barn
  • Oscarsmamma84
    Strömberg93 skrev 2014-03-19 20:55:41 följande:
    stackars dig lät verkligen inte kul . Då är ju mitt ingenting skillnad på ditt. . Men förstår att det är värt det när man får se sitt barn

Skulle lätt göra om det igen. För mig blev det en vardag. Det blev normalt på nåt vis o må så. Ja min son på 9 mån är värd att jag fortfarande ej är riktigt frisk
  • Erika 146

En 3:a, började med illmående/magkatarr mellan v.8-v.15 + dåligt/väldigt lågt blodtryck, sen följde ischias, karpaltunnelsyndrom och nu oxå gravid diabetes Rynkar på näsan  men det kommer ju vara värt det när vårt första mirakel kommer till världen om ca 10 veckor Solig

• Linnez

Blää, min blir låg typ en 3a, är i V38 nu och vill bara ha ut den här ungen.

Gått upp sanslösa 30 kilo,
    börja spy i vecka 17 och gör det än.
    Hänt att jag kissat på mig när jag vart förkyld (hemma som tur är).
    Foglossning.
    Sedan har jag ont mellan benen med, vad det nu är?
    Enorma vatten samlingar i benen, när jag mätte höger och vänster ben var högerbenet 4cm smalare än vänster. De höll på att sprängas båda två.
    Haft sjukt ont i revbenen, känts som att de gått av!
    Jag har vart sjuk flera gånger under de senaste månaderna (är verkligen aldrig sjuk annars)
    Första tre månaderna var jag totalt döttstrött! Kunde sova mellan 19-06 varenda kväll/natt.
    Har inte sovit ordentligt sedan i julas, känns som att jag aldrig kommer ner i djupsömn.

Är gravid med andra barnet, den första graviditeten märkte jag knappt av, från v12 fram till förlossningen, jag märkte inte ens när förvärkarna börja komma.

Trdde det skulle bli ungefär lika nu, men icke!

• Chiquita07

Haha jag skrattar lite att jag sa en 10. Alltså kan det vara så att man glömmer allt jobbigt med graviditeten precis som man tydligen glömmer det jobbiga med en förlossning? Jag kom på massa saker när jag läste era bekymmer. Jag mådde illa kontant i början och åt inte på 6-7 veckor nånting. Sen var jag så trött att jag inte gjorde annat än sov (jobbade inte, träffade inga kompisar, bara låg död i sängen). Sen fick jag lågt järnvärde o höll på att svimma framför några kunder när jag väl jobbade (i butik). Sen fick jag problem med ischasnerven (också när jag jobbade) och kunde inte röra mig (stod då också i kassan och vänsterdelen av kroppen blev förlamad). Sen fick jag en blödning i v 13 och grät o åkte till gynakuten. Sen har jag värk i ryggen nästan dagligen. Och har en lätt graviditetsdepression sen dag 1. Men trots detta känns graviditen lätt o jag säger nog en 10 iaf :)

• Smulan 89

Mina graviditeter har varit två 10:or. Upplevde inga problem alls egentligen. Gick upp 15 kg båda gånger och gick runt i mina vanliga jeans hela graviditeten. Mådde illa och spydde några veckor 3-4 månaden, men annars inget. Det var knappt att jag kände mig tung och otymplig heller. Antar att jag haft tur.

Svar på tråden Din graviditet skala 1-10