• Anonym (Anonym)

Reklamera B-post, kan man det??

Jag har köpt en vara från ett mindre företag över nätet.

Den har ej nått fram till mig men de hävdar att de skickade den samma dag som jag la min beställning (beställningen gjordes sen eftermiddag, ca 16:30)

Men iaf... Den skickades som B-post/ekonomibrev, innebär att den ej är spårbar, inget kollinr??

Jag har bett om kolliNr då de bad MIG efterlysa paketet själv. Men det svarade de inte på.. kan alltså inte efterlysa detta paket..

3e ggn gilt så svarade de att de har reklamerat paketet & hör de inget under veckan så skickar de ut en ny...

Då är min undrar givetvis, kan man reklamera ett paket som är skickat  med B-post???

Så många ggr som man (troligtvis) blivit blåst över tradera där posten "slarvat" bort paketen så har man alltså kunnat reklamera dessa??

Kan någon förklara för mig hur detta fungerar?

Kan posten hitta detta B-post paket???

Nu har de sagt att de ska sända mig en ny men vill veta detta av ren nyfikenhet!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Reklamera B-post, kan man det??
  • In Sweden

B-Post går ju som bekant inte att spåra, det tar även längre tid än vanlig A-post. Jag har för mig att 3-5 arbetsdagar är vad man ska räkna med på B-post. Så säg att den kom med nästa dags post, efter att du beställt och räkna ungefär en vecka framåt.

Har det gått så långt?

Jag gissar att du valde eller åt minstone gick med på B-post, då får man ju ha koll på vad det innebär.

Det kommer nog snart.

• Näckrosen

B-post delas normalt ut inom 3 arbetsdagar. Men varken a eller b post har någon regel när det SKA vara utdelat.

Posten har blivit urdålig på att sköta sitt uppdrag. Man kan alltid klaga genom att skriva på postens hemsida. Men de är inte skyldiga att betala ut något för bortslarvade försändelser som inte är rekommenderade.

Fram för konkurrenter till Posten!

Svar på tråden Reklamera B-post, kan man det??