Hur köpte du ditt första boende?
Hur kunde du/ni köpa ert boende? Vad kostade bostaden och när köpte ni den?
Om ni sparat ihop pengar, specificera gärna hur mycket ni sparade varje månad och hur lång tid det tog.
Hur kunde du/ni köpa ert boende? Vad kostade bostaden och när köpte ni den?
Om ni sparat ihop pengar, specificera gärna hur mycket ni sparade varje månad och hur lång tid det tog.
Minns inte men rent tidsmässigt stämmer det med mina föräldrars bortgång så jag tog nog pengarna jag fick efter de.
-97 köpte jag/vi vårt första hus. Då var det inget tal om kontantinsats. Prutade ned priset från 600' till 550' Sålde huset 5 år senare med vinst. Idag ligger hus i det området på kring 750-800'
2007 köpte vi vårt första hus och det kostade 495000kr, sålde det 2011 för 550000kr. Och köpte samtidigt vårt nuvarande hus för 835000kr. Lån på allt.
Köpte för 240.000 för 35 år sedan, räntan var 12,95%. Betalade 20% kontant. Idag säljs de för 1.000.000.
Jag flyttar i höst och min pappa står för fiolerna.
Jag hade en hyreslägenhet som ombildades till bostadsrätt. Det behövdes bara ett bottenlån och jag lånade allt.
Fick till kontantinsatsen av min mamma som precis ärvt min mormor. Resten tog jag lån på.
Sparade i två månader till kontantinsatsen och lånade resten. Lägenheten kostade 500 000 och detta var 2006 då det räckte med att ha 5% kontant.