• Margaux

Vilken framvänd bilstol är bäst?

Ska köpa ny stol till min 4 åring. Vi tänker oss en framvänd... Vilken är bäst och bekvämast för barnet?
    Säkerheten är viktig och den ska helst fästas med iso-fix.

Tack!!

• Svar på tråden Vilken framvänd bilstol är bäst?
  • Sisisisi

Den nya britax kidfix XP eller besafe Izi up X3 fix skulle jag välja. Mycket bra stolar!

Vänd inte förrän barnet har vuxit ur de största bakåtvända stolarna bara :)

Keep your child rear facing for as long as possible!

• cosinus

Vi gillar britax, så ska det vara isofix skulle jag välja deras variant, borde väl vara den du redan fått rekommenderat här ovan :) Har 5 olika britax-stolar och vi är jättenöjda, dock ingen med isofix.

• Genuin

Bra att det hjälpte, det jag funderar på dock är om en SICT är bra när man har sidoairbagsgardiner eller om de då är ivägen så att gardinerna inte far ner vid krock... verkar inte som att det finns någon i nuläget som vet, har inte testats vad jag förstår...

• Margaux

Jag vet inte ens vad SICT är.....? Kanske ska gå för Cybex då. Men har en förkärlek för Britax.

• Margaux

När jag tänker efter vet jag inte ens om vi har sidoairbagsgardiner.... Men det kanske alla nya bilar har? Vi har just beställt en ny Passat.

• Genuin

SICT är den extra kudden på sidan av stolen som tar stötar vid sidokrock, finns i olika varianter (www.britax.co.uk/car-seats/car-seats)

senaste varianten är KIDFIX XP SICT där man kan skruva in och ut SICT-kuddarna. Den har dessutom ett kraftigare skydd runt bältet framtill som skall absorbera stötar bättre.

Svar på tråden Vilken framvänd bilstol är bäst?