• Anonym (MS)

Ni som låter er partner ha sex med andra. Hur hanterar ni det?

Jag har sett här på FL att det finns många som låter sin fru ha sex med andra. Cucold kallar en del det för, andra för "fritt förhållande" men det gemensamma är att man tillåter, och kanske till och med understödjer, att frun ligger med andra. Antingen som älskare eller att hon deltar i gruppsex, gangbang eller liknande. (Det tycks vara mindre vanligt med det omvända, dvs att en kvinna tillåter sin man att ha sex med andra kvinnor)

Att jag frågar beror på att jag nyligen fått diagnosen MS. Än så länge kan min fru och jag ha ett normalt sexliv, även om det gradvis blivit svårare. Jag vet också, att om man inte snart får fram en mirakelmedicin, så är det en tidsfråga innan jag inte längre kan stå på benen. Visst kan man hitta metoder att ha sex ändå, men min fru har en stark sexlust och jag vill inte hindra henne att leva ut. En tanke jag haft är att jag skulle ge henne tillåtelse att ha sex med andra så länge det bara handlar om ren sex. Kanske på en sexklubb eller liknande där risken är liten att man blir kär i en annan person, och sen lämnar bara för det.

I teorin känns det som en rationell lösning. Samtidigt vet jag inte om jag skulle klara det känslomässigt när det kommer till kritan. Därför vill jag höra med er som valt att leva så hur ni gjort. Hur har ni tänkt, och hur tänker ni när svartsjukan dyker upp med sitt fula tryne?

• Svar på tråden Ni som låter er partner ha sex med andra. Hur hanterar ni det?
  • Anonym (samba)

jag tror chansen är 50 procent åt vardera hållet det gäller inte bara känsliga personer eller dom som normalt sett är svartsjuka

Den dagen kommer då det KAN göra ont och jag väljer att dra mig tillbaka innan det sker för i mitt fall kommer det att hända

• Schna
    Anonym (samba) skrev 2014-03-23 11:24:04 följande:
    jag tror chansen är 50 procent åt vardera hållet det gäller inte bara känsliga personer eller dom som normalt sett är svartsjuka

Den dagen kommer då det KAN göra ont och jag väljer att dra mig tillbaka innan det sker för i mitt fall kommer det att hända

Om man inte är känslig så pallar man att det gör ont vid något tillfälle. Då vet man det och kan avstå från sånt ett tag, inget mer med det. Trial and error, liksom.
    It takes a fool to remain sane
  • Anonym (samba)

ta alltså pulsen på dig själv säg nej om du inte klarar det och om saken redan nu kommit på tal

följ känslorna , sexbehovet finns kanske där men du måste tänka på dina känslor, din hälsa och hur det kall lösas i vardagen

• Anonym (Usch)

Hur tror du att du kommer att må, och hur kommer din självkänsla att vara, när du sitter och knappt kan röra dig medan din fru är ute och njuter och stönar av andra friska mäns kukar?

• Anonym (samba)

det är sånt som kan göra ont tyvärr, ska en ha glädje ska den andre ha det med en egen träff med en annan .Många sjukdomar dyker upp efter 40 till 50 årsåldern det är väldigt vanligt. Men det ska vara på bådas villkor om man lever samman och är gift

• Anonym (MS)

Tack för alla kloka synpunkter. En fråga till dig "Samba". Förstod jag dig rätt att ni först diskuterat att leva i ett "öppet förhållande" men sedan tagit tillbaka det?

Det här rör också Schnas fundering. Är det här med cuckolding något man kan testa och sen ta tillbaka. Jag gillar "trial and error" i sängkammaren. Så var det t.ex. med analsex och andra sexlekar hos oss. Men frågan är om detta att ens fru blir knullad av en annan man är något som man kan låtsas vara ogjord om man finner att man trots allt blir svartsjuk?

Ett skäl för svartsjuka är ju att ens älskade går bakom ens rygg och sviker löften. Likaså att man riskerar att förlora henne. Men om det inte finns något hemlighetsmakeri med i bilden? Om det är något som man själv kan påverka och se till att det bara blir en gång, om man inte gillar det? Och kan man i så fall bara glömma bilden av "en annan mans kuk som tränger in i ens älskade". Eller om man inte är med - som sign "Nina" att man får ett mms med en bild på vad hon håller på med -  sen bara glömma den bilden?

Vad säger ni som varit med om det? Finns det någon som startat ett Cuckold förhållande och sedan slutat - och därefter glömt det hela? 

Jag frågade tidigare om man skulle kunna komma in med rullstol på sexklubbar typ "Par i Hjärter" men fick inget svar. Är det någon som vet? 

• JossanTheStar
    Anonym (MS) skrev 2014-03-25 11:05:11 följande:
    Tack för alla kloka synpunkter. En fråga till dig "Samba". Förstod jag dig rätt att ni först diskuterat att leva i ett "öppet förhållande" men sedan tagit tillbaka det?

Det här rör också Schnas fundering. Är det här med cuckolding något man kan testa och sen ta tillbaka. Jag gillar "trial and error" i sängkammaren. Så var det t.ex. med analsex och andra sexlekar hos oss. Men frågan är om detta att ens fru blir knullad av en annan man är något som man kan låtsas vara ogjord om man finner att man trots allt blir svartsjuk?

Ett skäl för svartsjuka är ju att ens älskade går bakom ens rygg och sviker löften. Likaså att man riskerar att förlora henne. Men om det inte finns något hemlighetsmakeri med i bilden? Om det är något som man själv kan påverka och se till att det bara blir en gång, om man inte gillar det? Och kan man i så fall bara glömma bilden av "en annan mans kuk som tränger in i ens älskade". Eller om man inte är med - som sign "Nina" att man får ett mms med en bild på vad hon håller på med -  sen bara glömma den bilden?

Vad säger ni som varit med om det? Finns det någon som startat ett Cuckold förhållande och sedan slutat - och därefter glömt det hela? 

Jag frågade tidigare om man skulle kunna komma in med rullstol på sexklubbar typ "Par i Hjärter" men fick inget svar. Är det någon som vet? 

Måste säga att jag tycker detta låter som en dålig idé flr dig/er. Det hela bygger på att du njuter av det hela och får lika mycket ut av det som din fru.

Det låter inte så på dig när du skriver. Känns som att du är osäker på detta och är rädd för svartsjuka osv. Då tycker jag att ni är fel ute. Men det är bara min åsikt.
  • mabon

hejsan!

vi brukar besöka Wandas i gbg och där
    är det ett par som killen sitter i rullstol
    och det funkar jätte bra. han kan inte få
    erektion men han är med och smeker frun
    medan hon har penetrerande sex med andra
    och även sex med andra tjejer och det är
    ingen som ser ner på killen som sitter i rullstol
    så det funka bra

vi har varit swingers ett par år och oftast har det
    varit extra killar med men även par och tjejer
    och skälva den sexuella handlingen ser jag killen
    inte som något problem

men nu på sistone har jag blivit (svartsjuk )
    efter 22år tillsammans och de sista som swingers

men det är pga att tjejen börjat sms a med en av
    killarna som vi varit tillsammans med utan min vetskap
    det känns för mig som otrohet som gnager i mig
    inte att hon har sex med någon annan
    utan att hon lägger upp planer utan mig
    annars vill jag inget hellre än att hon får njuta 

• Anonym (Om)
    Anonym (Nina) skrev 2014-03-23 11:20:48 följande:
    Min sambo berättade om denna fantasin för några år sen. Först tyckte ja de va helt stört att han vill att jag är med andra men efter ett tag så gav vi det ett försök. Jag skulle ut med mina vänner och min sambo ville att jag följde med någon hem så jag kunde berätta om de dagen efter. Hittade en skit snygg kille som jag följde med och tog ett kort precis innan han körde in sin kuk i mig och skickade till sambon. Han hade aldrig blivit så kåt innan sa han. Sen dagen efter hade vi det bästa sexet någonsin. Älskar ni varandra så går det skilja på sex och kärlek. Vi gör detta regelbundet nu och den killen jag träffade har jag som kk. Jag är nöjd över att få lite varierad sex och min sambo tänder på det =) Win/Win

Hade din sambo kunnat ta ett kort precis innan han körde in kuken i en annan kvinna? Bara nyfiken
  • nanneN

För min del har det aldrig varit ett problem eftersom svartsjukan aldrig dykt upp. Men jag har å andra sidan en väldigt frigjord syn på sex, så jag är fullt medveten om att jag kanske inte är direkt representativ när det gäller hur "vanliga" människor reagerar.

Men i vilket fall, jag har aldrig haft några problem att skilja på känslor och sex.
    Sex är för mig någonting fysiskt som man gör för att man njuter av det, inte alls särskilt olikt en massage.
    Låt säga att jag har en partner som älskar mig. Om han skulle ha sex med någon annan, så förstår jag bara inte varför detta skulle påverka hans känslor för mig? Som sagt, känslor är en sak och sex något annat, och jag kan bara inte se det samband så många andra verkar se.

Så länge min partner kommer hem till mig varje kväll och så länge vi är ärliga med varann, så har jag ingenting emot om han har sex med andra. Tvärtom, jag uppmuntrar det! Sex är ju underbart, varför inte njuta av det?

Men som sagt, jag är nog betydligt mer frigjord än genomsnittet, så jag förstår till fullo om detta inte hjälper dig alls.

Svar på tråden Ni som låter er partner ha sex med andra. Hur hanterar ni det?