• Munozova

Gravid vecka 23, fått en spark i magen !

Nu e de så att min älskade dotter som är 2,5 år har råkat sparka mig med värsta karate sparken i magen. Jag är gravid i vecka 23 men hon har inte träffat självaste bebisen, bebisen i magen sparkar och har sig som vanligt men jag har fått så extremt ont där sparken träffade och det ilar i vänster sida av ryggen nu. Sparken träffade mig på höger sida under mitt bröst men inte på revbenet utan precis brevid, jag är inte orolig för bebisen i magen men jag har så extremt ont nu och kan inte bära min dotter utan världens smärta ! Någon som varit med om liknande ? Är det något jag måste vara orolig för och kolla upp eller ska jag bara vänta tills smärtan lagt sig om den gör det ? Tacksam för svar ! :)

• Svar på tråden Gravid vecka 23, fått en spark i magen !
  • Munozova

Ringde 1177 och hon jag pratade med verkade inte kunna något om gravida men det hon sa var att en 2 åring inte sparkar hårt så de borde inte vara några problem men att jag ska avvakta om det blir värre eller om det inte går över. Hon Sa också att det kan ila i ryggen eftersom att man blir tjockare men hade aldrig några som helst problem med dottern i magen och inte nu heller men det kom efter sparken igår.

Känns verkligen som att det är någon nerv hon träffat men jag e ju inte orolig för bebisen men har läst att en spark kan skada moderkakan men hoppas verkligen inte det har hänt. Det var en väldigt hård spark så jag till och med fick tårar i ögonen så vet själv inte vad man ska tro :/

• Mammatillminna

Ja det var väldigt klumpigt uttryckt av 1177 och säga att en två-åring inte kan sparka så hårt. Ibland undrar jag vad det är för folk som sitter där.....

• Munozova

Ja man undrar verkligen vilka som sitter där ibland... Jag menar hur kan hon veta hur hårt en 2 åring kan sparka menmen hon lät ganska bitter och typ läste allt rakt från datan för det tog henne 5 min att komma fram till att "ja men en 2 åring sparkar inte så hårt så det ska inte vara någon fara" som att hon hittar på de, tog henne lång tid att förstå vilken vecka jag va i också när jag nämnde det 20 gånger typ, men aja alla kan ju inte vara bäst, avvaktar till imorgon och ser hur jag mår då, har ju precis vaknat mitt i natten av att de smärtar lite :/

• Mammatillminna

Okej nej jag tycker annars du ska ringa till ert sjukhus och berätta vad som hänt eller vad säger din bm? :)

• Kuben

Hej!

Jobbigt! Men när jag var på KUB så sa BM att magen kunde tåla en hästspark - så tålig är den. Jag hade en kompis mamma som fick en spark av en riktigt stark tonåring (med skor), och det gick bra.

Känns det jobbigt ska du självklart åka in och kolla!

Lycka till

Svar på tråden Gravid vecka 23, fått en spark i magen !