• Rebeckas familj

vad ska lillebror heta?

Hej! jag har två söner som heter  Alfons och Benjamin. väntar en pojke till! Gillar gamla och halvlånga namn.  vad tycker ni matchar bäst till Alfons och Benjamin?

Alfons 2007-11-14 och Benjamin 2012-09-25
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-21 17:53
    Komentera gärna varför ni röstade som ni gjorde!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vad ska lillebror heta?
  • Rosa rugosa

Röstar på Daniel. Tror Petter har en tendens att bli Petterniklas och det är kanske inte något man vill bli kallad:)

• fluu

Daniel. Petter är rätt hemskt faktiskt... tänker bara på en svettig rappare som tror att han fortfarande är 22...
    Daniel är klassiskt och gångbart på alla sätt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Kabanga

Röstade på Daniel. Det är mer mjukt och går mer ihop med de andra namnen då de också är rätt mjuka. Petter är ett ganska hårt namn så tycker inte riktigt det går ihop. Det är heller inget namn jag gillar direkt.

• Dixie

av de två hade jag valt Daniel - även om inget av namnet är några favoriter hos mig? 

av nyfikenhet så undrar jag lite vad du räknar som "gamla" namn, varken Daniel eller Petter tycker jag stämmer in på att vara gamla….

• Rebeckas familj
    Dixie skrev 2014-03-23 15:01:59 följande:
    av de två hade jag valt Daniel - även om inget av namnet är några favoriter hos mig? 

av nyfikenhet så undrar jag lite vad du räknar som "gamla" namn, varken Daniel eller Petter tycker jag stämmer in på att vara gamla….
    just dem tycker jag inte är gamla men jag gillar gamla namn. som Olof tex.
  • Dixie
    Rebeckas familj skrev 2014-03-23 15:20:36 följande:
    just dem tycker jag inte är gamla men jag gillar gamla namn. som Olof tex.
    ok - då är jag med dig!!
  • modsey

Petter, hur fint namn som helst. Lite lagom ovanligt utan att vara för mycket. Daniel är fint men lite lamt

• Rebeckas familj
    Dixie skrev 2014-03-23 15:50:05 följande:
    ok - då är jag med dig!!
  • Rosa rugosa
    Dixie skrev 2014-03-23 15:01:59 följande:

Daniel är ju urgammalt. Har använts i Sverige sedan 1200-talet och finns med i bibeln.
  • Dixie
    Rosa rugosa skrev 2014-03-23 19:33:02 följande:
    Daniel är ju urgammalt. Har använts i Sverige sedan 1200-talet och finns med i bibeln.

jo, det är ju klart - men när man i namntrådar pratat om "gamla namn" brukar det gälla namn som de som nu är 80-90 år heter (typ Tage, Svante, Einar) och som börjat bli poppis igen - medan Daniel nog är vanligast bland de som är födda på 1970 och 80 talet!
Svar på tråden vad ska lillebror heta?