• Anonym (Urk)

Dataspelsberoende sambo - vad gör jag?

Anonym (Freddan) skrev 2014-03-22 00:01:42 följande:
    Tycker faktiskt inte att han spelar onormalt mycket. Jag (man, 41 år) spelar ungefär på denna nivå själv. Likadant gäller mina vänner.
    Stackars era barn. Tv-spel istället för familjetid. Så...ehm..värdefulla de måste känna sig. Hoppas ni inte har varken familj eller barn. Fan, finns verkligen bara skit-män idag.
  • Anonym (Urk)
    Anonym (Freddan) skrev 2014-03-22 00:09:21 följande:
    Är man en småunge bara för att man spelar datorspel? Eh, va? Det finns folk som JOBBAR med att spela spel, you know.
    Jag vet det. Woow, vilken karriär att skryta med. Hej, jag heter Fredde, jag spelar Super Mario 10 timmar om dagen, spelar in det och lägger ut på nätet. Oj, verkligen..tragiskt. You know. *kräks*
  • Anonym (Urk)
    Anonym (Freddan) skrev 2014-03-22 00:11:26 följande:
    Är singel. Men jag jobbar i dataspelsbranschen, så för min del är det bara positivt att spela mycket. Jag måste hålla igång.
    Tur att du är singel. Tjena, jag heter Pia, jag arbetar med att Spela Yatzy hela dagarna..oftast 12 timmar, mina vänner gör samma sak fast istället spelar de Sänka Skepp, Fyra i rad och Uno. Vi älskar att hålla igång på detta sätt. Det är jättegivande och vi ser alla en lång karriär i detta. Typ inte.
  • Anonym (Urk)

Det är ju faktiskt stor skillnad på att vara sambos utan barn, men när man har barn så är 8 timmars spelande inte normalt. Skita i ungarna, sambolivet, att dela på ansvaret. Många vuxna män vill ju inte ta ansvar längre, de vill lalla runt och sedan skylla på att de har en "gnällig flickvän".
    Jag vet en hel del män som även efter tjejen och barnet/n flyttat sjukanmäler sig för att ägna sig åt spelandet. De sitter med coca cola, chips och blir feta och ännu mer lata. Det är inte så kul att sätta sig in i deras spelvärld när man får noll tillbaka bara för att det är roligare att spela än att ta ansvar. 

Svar på tråden Dataspelsberoende sambo - vad gör jag?