Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

Stöttning för oss om behöver sluta se vår älskare

men SUCK vad folk inte är läskunniga eller bara allmänt trögfattade.

Ts frågar efter HUR hon ska ORKA stå emot sin älskare?   VAD ska hon göra för att inte trilla dit igen?

att bara göra slut löser inte problemet...   

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

mitt tips till dig TS är att försöka bit för bit fylla ditt liv igen med saker som en gång var ditt eget liv. 

Radera telefonnummer i telefon, blockera på sociala medier på nätet,  stänga av mobilen när du är hemma, osv är bra konkreta saker att öva på .
    Boka in saker dom dagar ni annars har träffats på, se till att du är upptagen av andra saker.  

JA det gör ont. JA du kommer att sakna honom.    Men det går över. 

Att kasta sig i armarna på honom igen och igen gör bara att du skjuter problemet framför dig. 

Du behöver helt enkelt hitta på en strategi för att klara av att säga nej.   Nej du kan inte träffa honom för du ska till dina föräldrar och äta middag. Nej du kan inte träffa honom för att du ska på parmiddag hos dina vänner.  

• Nyfiken gul
    Anonym (18åring) skrev 2014-03-22 12:31:13 följande:
    Det är väl fan klart hon ska göra slut... Asså vad är det med folk??? 

Jag har varit i ett förhållande i 5 år. I fall jag ville ha andra så är det väl självklart man gör slut FÖRST innan man hoppar i säng med någon annan. Svårare är det inte. 

Det är äckligt! 

I fall man inte kan snacka med varandra i ett förhållande, så har man inte så mycket till relation. 
    Jag kan snacka med min fästman om allt. Det kvittar vad. och han är likadan. 

Det är inte så svårt och tala om vad man tycker och tänker. 

Jag menar gifta i 10 år? Då borde dem känna varandra väl.. 

Nä, jag förstår inte hur du tänker TS.. 
    Du läste inte alls vad jag skrev helt uppenbart.    Att göra slut löser inte problemet med att hon inte kan säga nej till älskaren. 

Har man inte varit i den sitsen som Ts beskriver är det uppenbart svårt att fatta hur detta funkar,  alltså har man heller inget i en sån här tråd att göra. 
  • Nyfiken gul

Ts skriv privat till mig i inboxen om du vill jag har suttit i samma sits och tror jag kan komma med lite stöttande råd på vägen!  

Vill du inte gå ut med vem du är så fixa i så fall en anonym mailadress och skriv in här så kan jag kontakta dig! 

• Nyfiken gul
    Anonym (erf) skrev 2014-03-22 17:46:07 följande:

Om ts till äventyrs lyckas säga nej till älskaren så förändrar det ju inte det som skett och därmed ts känsla av att hon håller på att braka ihop, eller vad tror du.
    och att vara i ett sådant skede att man funderar på att braka ihop gör inte att man tänker direkt klart, man kanske låter bli att ta drastiska beslut just för att man mår så pissigt och kanske hellre trasslar in sig ännu värre i lögner och elände. 

det är ju just för att Ts är svag och mår dåligt som det ÄR svårt att stå emot och klara av att säga nej och säga ifrån.  

hon behöver hämta styrka nånstans ifrån för att klara av att reda ut där hon hamnat. 
Svar på tråden Stöttning för oss om behöver sluta se vår älskare