Inlägg från: Anonym (vekling) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vekling)

Stöttning för oss om behöver sluta se vår älskare

Anonym (förtvinar) skrev 2014-07-03 22:58:09 följande:

Jag är ännu en som har varit otrogen och inte vet vad jag ska mig till. Har ältat och funderat i ett drygt år men står bara stilla. Nu måste något hända.

Jag är gift sedan 20 år och vi har tre barn. Förhållandet har aldrig riktigt varit bra och det är mest en tärande tvåsamhet. Skilsmässan har varit nära men vi har hela tiden beslutat för att fortsätta leva ihop. Min fru är inte bra för mig och jag är inte bra för henne.

För drygt ett år sedan träffade jag en kvinna i samma situation. Vi kom närmare varandra och det blev snabbt inte bara vänskap utan förälskelse och passion. Vi visste att vi skulle ha sex och planerade till och med en vistelse på ett hotell ogh därefter skulle vi gå sklida vägar. Mötet blev fantastiskt och vi kände allt mer att vi hörde ihop. Försökte ryta flera gånger men tyckte vi hadeen sådan fin gemenskap att vi ändå ville vara vänner. Självklart höll det inte och det var fruktansvärt jobbigt. Bandet mellan oss blev alot starkare för varje dag.

Till slut lyckades vi hålla en vänskap som vi trodde på. Det var jobbigt men det gick. Men en enkel kram ledde till ett hett möte som var underbart, magiskt, men förödande. Nu går det inte längre. Vi kommer ingem vart. Jag har nu beslutat mig för skilsmässa medan min älskarinna har beslutat sig för att försöka stanna. Vi kommer inte att ha någon kontakt alls under en längre tid. Hon måste hitta tillbaka. Jag lider och hon lider.

Under hela resan under min otrohet har jag aldrig känt ånger. Jag har älskat henne så mycket och så hårt att jag inte brytt om konsekvenserna. Trots att jag förr tyckte att otrohet är det värsta man kan göra och det värsta man kan råka ut för så har jag bara njutit av passionen. Suttit bredvidmin fru i soffan och samtidigt chattat med min älskarinna. Ett enormt svek, men alla mina känslor har varit någon annanstans.

Nu är det grymt jobbigt. Är beroende av passionen till henne som jag älskar. Det blir inte hon och jag men om hon helt plötsligt ringer och ändrar sig kommer jag bli vansinnigt lycklig.

Jag sitter och hoppas att känslorna försvinner och hoppas också att jag kan få någon form av ånger snart så att jag kan bearbeta mig själv och inse att det jag gjort är oförlåtligt. Jag är långt ifrån där än.

Här har du en i nästan samma situation.

Fast jag har som en ytterst vek kvinna gjort ett annat val. Jag träffar min kärlek i hemlighet...låter honom ha både sin familj och mig.  Vi har det underbart tillsammans.

Samtidigt vet jag att han skulle välja sin sambo om han någongång kommer i den situationen att han måste välja. De har ett rätt bra liv tillsammans egentligen, inte alls tärande (bra ord från dig!) som mitt äktenskap var för ¨åde min man och mig.

Jag inbillar mig att  jag så småningom kommer att tröttna på honom, inse vilken svag person han är som inte förmår välja vare sig åt ena eller andra hållet...den som lever får se! Efter 2 år är jag ännu inte där. Tyvärr.
  • Anonym (vekling)

Läste en intessant artikel i SvD för ett tag sen om en kvinna som haft alla tre rollerna: älskarinna, bedragen och otrogen. Otrogen var utan tvekan värst. Man kan välja vem man ska leva med med ett enda undantag: sig själv.

Om detta citatet ovan - det är nog väldigt olika från person till person. Jag har blivit bedragen säkert 20 ggr (allt från ons till långvariga relationer vid sidan av) jag har nu varit den andra i två år och jag har varit otrogen mot mitt ex (vi hade inte hunnit skilja oss än när jag träffade denna mannen, men det var i och för sig på gång så jag kanske inte räknas som äkta otrogen då).

För min egen del så tycker jag att det värsta är att bli bedragen. Även om man blir avtrubbad så smångom, är det förödande för ens person, för ens självförtroende och självkänsla.Till slut är man liksom inte en person längre - det är nästan lite samma sak som för kvinnor som lever i misshandelsförhållanden. När man är mitt i det känns det inte ens som att det finns ett val någonstans, det är inte bara att "välja vem man vill leva med", det är en så extrem förenkling att det blir naivt...

Så jag vill uppmana till en ödmjukhet inför varje medmänniskas val - de beror alltsom oftast inte på det ytliga man ser, utan på helt andra saker inom personen.

• Anonym (vekling)

Förresten är det någon som vet hur det gick för TS?

• Anonym (Vekling)

Fool- jag skrev ödmjukhet... Inte respekt. Viss skillnad där.

Jag tycker att ju äldre man blir, desto mer inser man att svart eller vitt knappt existerar. Allt som rör människor faller in i gråskalan däremellan.

• Anonym (vekling)
    Anonym (Two faced) skrev 2014-08-02 04:25:06 följande:

Tror att jag just blev dumpad. Av min älskare. Vi sågs (för några veckor sen) en gång sen vårt "uppehåll" men har mejlat nästan dagligen. Hade pratat om att ses imorgon men inte bestämt något exakt så imorse skrev jag "När ses vi imorgon?". Han svarade "Jag vill träffa dig men något känns fel. Jag vet inte vad det är." Jag: "Det är ok. Ring om du vill prata om det. Svårt att reda ut saker genom email." Han ringde naturligtvis aldrig. Och mejlade inte. Är ganska säker på att han aldrig kommer att höra av sig igen. Jag borde inte göra det heller. Det har jag tänkt många gånger, men så har jag en svag stund och skickar iväg ett meddelande. Och han svarar.

Hur har det gått sen? *nyfiken*

Svar på tråden Stöttning för oss om behöver sluta se vår älskare