Inlägg från: Anonym (Lilla stora jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lilla stora jag)

Stöttning för oss om behöver sluta se vår älskare

(Drunknar)...lider med dig

Klart han blir tyst när du är sur och grälar på honom. Man har inte en älskarinna för att gräla med, eller hur? Om du vill fortsätta måste du avhålla dig från att klaga på honom, det driver honom bara bort från dig. Du måste hitta nån annan att klaga inför. Själv har jag en anonym blogg! Om du enbart är glad och gullig kommer han närmare. Lovar!

Tycker du ordentligt ska analysera varför du vill fortsätta. Inte så enkelt som att du är kär eller så-det finns säkert en djupare orsak. För mig t ex: att lyckas ta mig ur mitt mycket gamla och mycket såriga, dåliga förhållande. Nu när jag är singel känner jag plötsligt helt andra saker för min älskare. Ser honom med lite andra ögon... Hans attraktion börjar försvinna. Snart kommer jag klara av att bryta. Hans fru kommer få ha honom för sig själv (I alla fall ett tag, tills han hittar nån annan) och hon har aldrig anat det minsta under dessa år (maken till ouppmärksam kvinna har jag aldrig skådat!)

Du vet vilket sätt som är bäst för dig när du ska sluta med nåt (cold turkey eller långsam avveckling) men jag tror som sagt att du ska ta dig tiden att förstå vilket behov han fyller hos dig först.

• Anonym (Lilla stora jag)

Ett drömäktenskap med dött sexliv i 10 år? Hm visst om båda är asexuella - knappast annars?

Om ni har träffats så kort tid och han _bara_ ger dig glädje och sex så borde det vara rätt enkelt att sluta. Glädje borde gå att finna i annat än en älskare?

Om du har ett drömäktenskap - varför inte ta upp sexlivet med din man istället?

Svar på tråden Stöttning för oss om behöver sluta se vår älskare