• kvinnan03

Ny mobil, nytt nummer men sen ringer en massa?

Hej

Skaffade en ny mobil, en Samsung Pocket

Nytt mobil nummer, har inte gett ut det till många bara några få nära vänner med mera

Men sen får jag hela tiden samtal från en massa, dock inte svarat, liksom inte varit nära mobilen

Då sa en bekant du har kanske fått ett nummer som fortfarande är bruk?

Kan man det? få någon annans nummer?

// mig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-22 12:28
    Någon som vet hur man ändrar uppgifter i eniro?

På deras hemsida ska man kunna göra detta genom att söka på ens namn och där via sen ändra uppgifter?

Men vart står ändra uppgifter?

• Svar på tråden Ny mobil, nytt nummer men sen ringer en massa?
  • Ful Anka

Ja mobilnummer återanvänds,

• Nyfikna72

Sambon har lika, tror de har minskat karantän på gamla nummer. Hennes nummer har en vaktmästare på nåt bostadsföretag haft och det numret står i trappuppgångRna fortfarande till och med och resten är ju bara räkna ut. Nu har det gudskelov minskat så det har väl gått in kanske......

• kvinnan03

har ändrat på hitta.se

Men hur gör man på eniro.se

mitt gamla nummer står där:

hittar inte: "Ändra uppgift”

Vart? ser det inte någonstans om man söker på mig och min adress?

• Dajo

Jag har jobbat hos en teleoperatör och detta är ett ganska vanligt "problem", å andra sidan så kan man ju inte spärra numren för alla framtid utan de måste ju gå vidare till nya kunder för att inte ta slut i längden. Däremot så brukade vi alltid vara schyssta och bjuda kunderna på ett nummerbyte i sådana lägen, där man kollade så att det nya numret inte hade varit i bruk på ett bra tag... ring din operatör och fråga, om du känner att nummerbyte är ett alternativ nu när du ännu inte har hunnit lämna det nya numret till så många! :)

• kvinnan03
    Dajo skrev 2014-03-22 12:28:09 följande:
    Jag har jobbat hos en teleoperatör och detta är ett ganska vanligt "problem", å andra sidan så kan man ju inte spärra numren för alla framtid utan de måste ju gå vidare till nya kunder för att inte ta slut i längden. Däremot så brukade vi alltid vara schyssta och bjuda kunderna på ett nummerbyte i sådana lägen, där man kollade så att det nya numret inte hade varit i bruk på ett bra tag... ring din operatör och fråga, om du känner att nummerbyte är ett alternativ nu när du ännu inte har hunnit lämna det nya numret till så många! :)
    okej

Jag ska se vad som händer i veckan, förra veckan var det ganska jobbigt
    har dock comviq kontaktkort
  • tivo

Är det säljare som ringer kan en första åtgärd vara att anmäla telefonen till Nix mobil.

• sportpappa

Ta först reda på varför de här personerna ringer till dig. Det kan ju som sagt vara säljare. Nixa mobilen och meddela sedan alla säljare som ringer att du har nixat mobilen.

Svar på tråden Ny mobil, nytt nummer men sen ringer en massa?