Inlägg från: Anonym (inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (inte)

Går det för min pojkvän att adoptera mitt barn?

Anonym (jopp) skrev 2014-03-22 20:01:08 följande:
    Nej, menar bara att det är inte självklart att bio pappan inte kan söka om umgänge för barnet om han vill. Men med tanke på att ditt ex hotat så är det ju inte troligen att han får umgänge även om han försöker.
    Han har väl inte hotat barnet? (Har inte läst hela tråden) Att han hotat mamman betyder inte att han inte kan bli en utmärkt pappa, om han vill det. Nu verkar han ju inte vilja så TS kan sitta lugnt i båten och låta allt ha sin gilla gång. När så hon och hennes nya är säkra på varandra och soc är säkra på dem kan en adoption gå igenom även om biopappan krånglar.
  • Anonym (inte)
    Anonym (tjejen) skrev 2014-03-22 20:11:17 följande:
    Han har hotat mig, min pojkvän, skrivit att han hoppas att det blir missfall eller att barnet dör vid förlossningen och att han aldrig vill se oss. Aldrig att jag skulle lita på honom!
    Det säger jag inte att du ska heller. Men om han stämmer dig för vårdnad och umgänge så får han troligen det. Men gör som flera har skrivit, utveckla ditt och sambons förhållande, gift er när det känns bra och ansök sen om närståendeadoption.
Svar på tråden Går det för min pojkvän att adoptera mitt barn?