Recept på vit fisk som passar i matlåda?
Jag har ett block vitfisk i frysen jag vill bli av med. Någon som har nåt bra tips på vad man kan göra och ta med tll jobbet i matlåda?
Jag har ett block vitfisk i frysen jag vill bli av med. Någon som har nåt bra tips på vad man kan göra och ta med tll jobbet i matlåda?
Lägg den på huvudet för att kyla ner dig när du är ilsken.
Sen lär den vara ångkokt så ysta i lite grönsaker och du har en perfekt måltid!
Fiskgratäng. Men av alla frysta saker man kan hitta så måste väl ändå fiskblocken vara det tråkigaste. Jag är uppväxt på dom och trodde länge att jag inte gillade vit fisk nej, tacka för det
där jag är uppväxt fanns inte färsk fisk då, men det finns idag så nu måste det finnas (nästan) överallt. Och även om man nu måste köpa frysta finns det roligare fisk att hitta i frysdisken.
Stek upp den i en panna, salt och peppar, kokt potatis och hollandaisesås, smakar hur bra som helst
Lägg det i en gratängform 200 grader i ugnen 5 minuter.
Vispa 3 dl grädde, blanda med salt, vitpeppar, mycket chilisås och dill. Häll över fisken.
Gratinera ca 20 minuter, tills fisken känns klar.
Servera med kokt potatis. Minst lika gott dagen efter.
Koka och gör äggsås och potatismos till.
Blanda passerade tomater, grädde salt och peppar och häll över fisken i en form och in i ugnen.
Tack för alla tips!