• Anonym (Amanda)

Varför är det provocerande att jag vägrar killar med barn?

Jag är en tjej som inte kan tänka mig att vara ihop med en kille med barn. Av många anledningar: Jag vill komma i första hand för min kille, jag är inte förtjust i barn, jag skulle inte kunna tänka mig bo med barn ens helger osv osv.

Men detta verkar provocera killar. Jag har till och med fått höra att jag diskriminerar dem (!?), att jag säkert skulle gilla just deras barn, att det är okvinnligt att vägra relation pga barn...

En kille berättade först efter två månaders förhållande att han var varannan-helgpappa. Jag blev jättearg, sa att han skulle ut nu och att för mig var det lika illa som om han inte hade berättat att han var gift eller något annat.

Även andra i min omgivning verkar tycka att min inställning är konstig. Delvis samma omgivning som själv har massa "bonusproblem".

Är det verkligen provocerade att föräldrar går helt bort för mig som pojkvänsmaterial?

• Svar på tråden Varför är det provocerande att jag vägrar killar med barn?
  • Majsan70

Ganska sund inställning måste jag säga! Om fler hade den inställningen skulle det komma mindre trådar från hatiska styvmorsor! Jag beundrar dig!

• Litet My

Inget alls, snarare smart än att sitta och bli bitter och avsky situationen sedan. Jag skulle inte heller vilja ha en kille med barn sedan innan.

• Jemp

Bättre det än att komma på flera år in i förhållandet att styvbarn är ett problem och försöka stöta ut dem.

• Roxanan

Jag förstår dig och har själv mycket svårt att se att jag skulle inleda en fast relation med en man som har barn. Reaktionerna jag har fått har varit blandade.

Göteborgare i hjärtat
  • Anonym (MM)

Jag väljer också bort män med barn, små, tonåringar som vuxna. Jag vill inte ha en man med bagage helt enkelt. Inte som jag behöver dras med och det får man i så fall. Du är smart! Glad

• taquine

Nej tycker som du,  hade jag varit singel och träffat en man med småbarn hade jag dragit öronen åt mig.Skulle aldrig orka med den cirkus som det ofta verkar vara med bio och bonus och fan och hans moster

Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig
  • Adolf den store

Så länge ni inte går i taket när en kille avskyr erat barn, så är det ok!!

Jag vill inte ha en tjej med unge, och är tydligen okänslig pga det!!

Oderint dum metuant
  • Anonym (Amanda)
    Adolf den store skrev 2014-03-22 20:48:51 följande:
    Så länge ni inte går i taket när en kille avskyr erat barn, så är det ok!!

Jag vill inte ha en tjej med unge, och är tydligen okänslig pga det!!
    Inte jag. Jag har inga barn och kommer inte skaffa.

Jag tycker inte att du är okänslig.
Svar på tråden Varför är det provocerande att jag vägrar killar med barn?