Jaydess?
Haha, jag satte också in min Jaydess den 17 Mars 2014, jag har alltså haft min i två månader.
Inga som helst problem vid insättandet. kändes lite som mensvärk, klart det kändes och gjorde lite ont en kort stund, sedan kändes det väl lite oroligt i någon timme för att sedan inte märkas alls. Då hade jag en Alvedon och en ipren + något smärtstillande som ja skulle låta smälta under tungan 1 h innan som ja fått av bm innan.
Jag tycker allt har gått bra, har blött i stort sett hela tiden den första månaden, men bara lite. Men det är normalt vid insättning av alla spiraler, innan kroppen vänjer in sig. Men, det har som sagt känts bra fram tills igår, då jag insåg en grej. Jag har på senaste tiden varit väldigt deppig. Jag brukar ha väldigt lätt till skratt, men på senaste tiden har jag gråtit mer än skrattat.
Min pojkvän kopplade ihop hur jag var innan spiralen och efter, och det är en väldig skillnad, när jag tänker efter själv så är det det enda alternativet till varför jag är såhär låg just nu. Nu är jag trött och orkeslös, gråter lätt, blir lätt irriterad, ja ahr blivit deprimerad helt enkelt.
Jag har ätit p-piller (minipiller, cerazette) innan med liknande symptom.
Då jag tydligen är känslig för dethär med hormoner så kommer jag att ta ut denhär spiralen snarast möjligt. Man kan nyttja garantin på jaydess, få tillbaka halva kostnaden om man tar ut den inom år 1, och det ska jag göra. Se till att ha kvitto kvar bara.
Sen tror jag säkert att den fungerar jättebra för en person som inte är lika känslig för hormoner. Den är ju ett jättebra alternativ till vanliga p-piller osv.
Nu äre bara kopparstaven kvar att prova då. Får se hur den fungerar. Ska få tillbaka mitt gamla jag först bara.