• Tickurila

Jaydess?

SÅ bra att alla vill dela med sig av sina erfarenheter gällande isättning och biverkningar!

Jag vill egentligen rikta mig till alla er som är inne och läser olika forum som research inför er insättning av Jaydess. Jag var själv inne och läste i olika forum för att skapa mig en bild av vad jag hade att vänta mig under och efter insättningen av Jaydess, och jag måste ju säga att jag blev livrädd efter att ha läst om folks smärtor vid insättning och tråkiga biverkningar. Jag var så otroligt nervös inför min insättning eftersom allt jag kunde tänka på var alla skräckhistorier jag hade läst. Så nervös att jag nästan avbokade min tid. Men jag tog en Ipren och två Alvedon en timme innan det var dags och gick dit och allt gick superbra! Det var såklart lite obehagligt och kändes lite som en kraftig mensverk just när hon satte in den, men det gick snabbt över. Nu har jag inte haft min tillräckligt länge för att kunna dela med mig av eventuella biverkningar, men dagen efter insättning var jag lite öm i magen men det gick över efter några timmar. Ska tilläggas att jag aldrig har fött barn.

Jag vill alltså bara påminna och lugna ner alla som har funderingar över att sätta in en spiral att allas upplevelse är helt individuell! Och vad jag har förstått så är det vanligast att personer som är missnöjda eller har dåliga erfarenheter ofta vänder sig till olika forum för råd och att dela med sig. Så jag skulle vilja uppmuntra alla er som har haft en bra upplevelse av insättning att dela med er för att vi inte ska skrämma upp varandra. För att vara lugn och avslappnad vid insättningen underlättar ju såklart.  

Med det här vill jag absolut inte trycka ner er som skrivit om era dåliga erfarenheter, för det är superbra att vi alla delar med och hjälper varandra!  

Svar på tråden Jaydess?