Jaydess?
Har haft Jaydess i lite över ett år.
Insättningen kändes, men inte så att det gjorde direkt ont. Ilade till och stacks lite. Då menar jag lite.. Men jag blev yr av det, och fick sitta en stund.
Mensen blev mindre och mindre men försvann aldrig helt för mig. Blödde i början när man just satte in den och det molade i magen och gjorde lite småont men inget som direkt störde.
Sen funkade den bra UTOM det att ibland kunde jag få riktigt ont vid sex... så ont att jag var tvungen ligga i fosterställning och stappla till toa och spy.
Brukar inte vara så öppen på forum men jag hittade själv väldigt lite info om jaydess och skulle gärna ha läst någons erfarenheter själv innan jag satte in den.
Sen till håravfallet. Jag tyckte väl att jag började tappa lite mer hår än vanligt men jag har inte behövt rensa min hårborste så ofta som nu under den tid jag har haft spiralen. Svallet känns lite mindre och varje dag lossnar det en bra mängd hårstrån, inte så att någon annan än jag har märkt det (utom min man som jämt har mina hårstrån på kläderna) men nog mycket att det ska störa. Jag misstänker starkt att detta är pga spiralen. Har läst att någon med Mirena har upplevt samma sak.
Jag är ganska lättpåverkad av medicin och dylikt och humöret har varit ganska dämpat.
Plussidorna med Jaydess har väl varit enkelheten, man har inte behövt komma ihåg nåt.
Jag tog ut den för en vecka sedan och tänkte byta till P ring som jag haft förut men när ringen väl satt där kände jag bara hur spyless jag var på hormoner. Nu vill jag vara utan ett tag och bara låta kroppen balansera alla nivåer på egen hand.