• Sofi92

Jaydess?

Lade in min Jaydess idag på morgonen.

Gynekologen tog först tag i livmoderhalsen med något verktyg så att den skulle hållas på plats, men var sedan även tvungen att "dra" i den, eftersom den var för böjd. Detta var ytterst obehagligt och tog ont. Sedan lade han in spiralen, vilket var en snabb, intensiv smärta. Sedan var det klart.

Jag mådde väldigt illa, det svartnade för ögonen och hörseln sviktade. Jag väntade en stund innan jag gick hem (mådde inte alls bra), och väl hemma spydde jag av smärtan. Kan tillägga att jag inte fött barn. Tog en värktablett till och gick och lade mig. Efter en timmes tupplur mådde jag mycket bättre :)

Nu är det lite som en svag, konstig mensvärk, men har hittills inte blödit alls.

• Sofi92

Update. Nu har det gått över 3 dygn. Samma dag jag lade in den, på kvällen, fick jag helt olidliga kramper i högra sidan av magen, och blödde lite. Trodde inte att jag skulle stå ut, och det hjälpte inte med 2000 mg värkmedicin under dagen..

Men jag stod ut, och nästa dag var det mycket bättre, men ändå en konstig känsla i magen. Nu 3:e dagen har jag igen en känsla som liknar mensvärk, och matsmältningen beter sig också väldigt underligt.. Hoppas detta går över snart.

För övrigt kan jag inte känna trådarna eller livmodersöppningen över huvudtaget när jag försöker... För djupt inne? Någon annan med detta "problem"? Vill bara försäkra mig att den sitter rätt.

Svar på tråden Jaydess?