Jaydess?
Satte in min för lite mer än ett år sedan..kändes som väntat vid insättningen lite smärta som bedövades med både salva vid insättningen och värktabletter, dock kom smärtan följande månader. Hade blödningar med kortare uppehåll under de 2-3 första månaderna i varierande mängder. Attacker då jag fick krypa ihop till en liten boll, ont vid sex många tårar fälldes under denna period. Sedan vid 3månaders gränsen kom vändpunkten, dock har jag inte haft så jätte mycket sex...jag lämnade den killen som jag hade börjat träffa utav förlorat intresse från min sida. Sedan träffade jag en som var mer eller mindre kk, vi träffades dock inte ofta sedan lämnade jag honom med. Detta kom jag att tänka på när jag pratade med min kompis för någon månad sedan om hur dumma preventiv medel är- att det gör att vi tappar humör och sexlust då både jag och hon tidigare haft större problem med detta. Hon har slutat helt med p-medel och jag satt och pratade gott om spriralen fram tills att jag kom på att jag i stort sätt kan räkna antalet gånger jag haft sex under 10 månader på de fingrar jag har och inte haft något större saknad av det heller eller att träffa någon att bli kär i.
Hur mycket det här har med sprialen att göra är svårt att avgöra men lite misstänksam är jag...
Nu har jag nyligen börjat träffa en ny kille som jag verkligen tycker om men känslorna eller attraktionen och orken att vilja ta steget till sex är inte helt där, men sexet är bra men fullständigt känns det inte. Orgasmerna som någon annan tidigare beskrev som att man inte riktigt kommer över berget, precis så känns det!
Det börjar bog bli dags att ta ut spriralen för min del...synd för annars känns det ju nu mera bra. Knappt någon mens, inget sötsug, bra hy. Men det är som om hela hjärtat och hela fiffin har frusit till is.
Med det sagt kan jag INTE heller rekommenderara minst 3olika sorters p-piller (som jag glömt namnen på) då humöret kunde svänga kraftigt, inte heller p-ring då jag fick mörka tankar om mig själv, deppig som också smög sig på, men mycket fortare tids spann så jag kunde koppla ihop det, då jag normalt är en glad och sprallig tjej. Så jag är väl kanske extra känslig...