• Sapphire

Jaydess?

Hej!
    Nu har jag haft min Jaydess i nästan 11 månader och jag tänker ha en till om två år!
    Under den första månaden av insättningen, har jag varit på olika hemsidor och läste om just den preventivmedel. Nästan 70% av alla som skrev var nästan besvikna på resultatet, samtidigt de flesta som skrev om Jaydess var i början av insättningen och då är man desperat, frustrerad efter alla konstiga oregelbundna blödningar som förstörde den vardagliga livet med fokus på partnerskapet.
    Läste på FASS hem sida och ansåg att ganska stor andel av biverkningarna sjunker till hälften efter de första 90 dagarna av användningen. Kroppen måste anpassa sig efter den främmande objektet i livmodern, och inte glömma att vi har egna hormoner också bredvid.  
    Håller med er alla om biverkningarna första perioden. Var frustrerad och var på väg att ta kontakt med barnmorska för och sätta ut den fast jag tänkte på ett annat vis.
    Personligen har jag alltid haft svårighet med allt när det gäller menstruationen och göra, allt man kan komma på från rikliga blödningar till svårt att bli med barn(dock har två barn just nu). Mina problem inkluderade preventivmedel, alla sorter i princip.
    Råka träffa på en super duktig barnmorska som varmt  rekommenderade Jaydess pag. den lilla hormon dos som man får av den, plus att det är ingen chans för mistag om man glömmer en tablett nån dag!! Det klokaste av allt hon sa var ordet TÅLAMOD!!!! och det stämde mycket i mitt fall(och har en partner som har full förståelse till situationen). 
    Insättningen gjorde lite ont så klart, rådgör med din BM. om du kan äta smärtlindrande medicin en timme innan insättningen (tillräcklig dos) detta hjälper ganska bra faktiskt.
    Obehaglighet,jo, allt som har med livmodern och göra, undersökningen bl.a. är o behagligt. Det kan man stå med första dagen!
    NO SEX, första månaderna? ingen lust alls ! man känner inte igen sig själv och sin kropp! vem vill ha samlag när man blöder varannan dag ;( 
    NU; 
    Efter ca. 6 månader, började jag känna skillnader och bra effekter av medlet. Fått min lust tillbaka(har mina konstiga dagar oxå!).
    Mindre blödningar nästan inga alls. Jag får lätt mens verk men utan blödningar (flytningar dock finns lite till och från)
    Den enda nackdelen nu är att jag har fått mindre bröst, ännu mindre bröst!!!  :((
    Men men, jag kan överleva den delen ! 
    Inga humör svängningar, eller depression känsla.
    Jag känner mig faktist väldigt nöjd och absolut rekommenderar preparaten, Ha lite tålamod bara :))
    Lycka till Flört

Svar på tråden Jaydess?