• wonderwoman1

Hur många bitar sushi brukar du ta?

Ja, som rubriken lyder - Hur många bitar sushi brukar du beställa? Glad

Jag brukar ta tio om jag ska äta middag, rätt standard för mig - är tjej! Men jag skulle säkert kunna äta 14.. SÅÅ GOTT!! Tänkte bara se vad som är standard ute i världen så att säga Flört

• Svar på tråden Hur många bitar sushi brukar du ta?
  • Kaktus

Jag o sambon brukar dela på en 30-bitars. Ibland orkar jag alla mina 15 bitar (men då är jag proppmätt) o ibland får sambon hjälpa till med de sista :)
    Blir ju mätt på typ 12 bitar men det är ju så himla gott så kan oftast inte låta bli de sista :)

• elyse

8-12. Beror på hur hungrig jag är samt storleken på bitarna. 

• LillGris

Alltså sushi kan jag äta obegränsade mängder av. Blir aldrig mätt, helt sjukt. Åt en sån dubbelportion (30 bitar väl?) och var inte ens stånk-mätt.,

• wonderwoman1
    LillGris skrev 2014-03-23 19:03:19 följande:
    Alltså sushi kan jag äta obegränsade mängder av. Blir aldrig mätt, helt sjukt. Åt en sån dubbelportion (30 bitar väl?) och var inte ens stånk-mätt.,
    Haha jag känner igen det där ;) Jobbiga är bara när man är med en kompis och man egentligen vill beställa en 16-bitars men dom bara äter 8, så man får dra ner lite för att inte verka för glupsk haha..
  • wonderwoman1
    Kaktus skrev 2014-03-23 18:59:27 följande:

Jag o sambon brukar dela på en 30-bitars. Ibland orkar jag alla mina 15 bitar (men då är jag proppmätt) o ibland får sambon hjälpa till med de sista :)
    Blir ju mätt på typ 12 bitar men det är ju så himla gott så kan oftast inte låta bli de sista :)

Ne även om man börjar bli mätt så sitter man ändå och nallar på de sista ändå! Köpte en 14-bitars sist och tänkte att jag sparar ett par bitar som jag kan äta till lunch dagen efter. Gick ju sådär..
  • Vinterankan

Jag och min sambo brukar dela på 15 bitar. Jag äter 8 och han 7 plus misosoppa. Fast det är väl lite lite för det är väldigt små bitar på det stället vi handlar på. Vi vande oss vid att köpa 15-bitars när vi bodde nära ett ställe med mer normalstora bitar och har väl inte riktigt tänkt på att köpa fler nu när det är små bitar.

• kouki

11 bitar, inklusive en portion Goma/wakame/algsallad :)

Svar på tråden Hur många bitar sushi brukar du ta?