Inlägg från: Linnea77 |Visa alla inlägg
  • Linnea77

Är detta vanligt vid mjölkstockning?

Har haft mjölkstockning sedan igår! Bröstet är knöligt o rött. Har gjort allt tänkbart för att häva det. Massera, duscha varmt värmedyna i bh-n, då mitt barn är prematur o inte orka suga så ofta el länge så kan jag inte lägga bebisen i tid o otid vid bröstet. Utan jag pumpa med maskin. Får då bara ut kanske 5 ml istället för 50ml som jag lätt fått ut annars. Är det vanligt att det är så svårt att tömma bröstet ? Hur länge kan detta hålla i sig? Det gör ju Såå ont, o jag är riktigt ledsen att det är så här. Det andra bröstet är bra o där tar bebisen bra tag. Dock orka bebisen inte suga på det dåliga bröstet i o med det ändå inte kommer ut ngt!
    Snälla ge mig gärna tips! Är Såå ledsen här pga att det gör Såå ont o sedan har jag längtar efter att få amma mitt barn o är rädd detta skall hindra framtida amning för oss!

• Svar på tråden Är detta vanligt vid mjölkstockning?
  • Linnea77

Så ni fick också ut lite mjölk först innan det lossnade o kom mera?

Tack snälla för era svar!!

• Linnea77

Blir helt knäckt! Har gjort allt som Amningshjälpen på BB tipsat om. Dricka mkt, ha värmekudde på bröstet, duscha varmt, amma mkt från det bröstet fast mon bebis inte gillar det bröstet just nu. Pumpa ut med en amningspump var 3de timme dagtid. Men jag får nog bara ut 5-10ml från tidigare hur mkt som helst. Är inne på andra dagen. Bröstet är inte lika spänt men bröstvårtan smärtar , o är ömt. Har min mjölk tagit slut nu på bara någon dag? Är sååå ledsen o knäckt! Vill så gärna amma mitt barn!!

• Linnea77

Tack alla söta för era råd o tips! Har nu ikväll varit på BB-s Amningshjälpen . Detta pga jag nu sedan i natt haft hög feber! Fick det där nässprayet som hjälper till med utdrivningen. Fick även mycostatin för givetvis hade jag svamp också! Hoppas detta skall hjälpa nu för ikväll är jag riktigt jävla risig!

Svar på tråden Är detta vanligt vid mjölkstockning?