• PrickigaRut

Saker jag önskar att jag aldrig googlat....

Någon fler än jag som inte kan låta bli att googla saker som kommer upp i diskussioner eller liknande fast man vet att man verkligen inte borde. Några saker jag önskar att jag aldrig googlat: Tarmplack. Two girls one cup. Bilder nekros Någon fler än mig som ångrat saker ni googlat

• Svar på tråden Saker jag önskar att jag aldrig googlat....
  • dubblett

ÅH FYFAN! GOOGLA INTE Trypophobia!
    Jag klarar av att se allt, o då menar jag allt, halshuggningar, blödande sår, varbölder, djur som plågas osv.
    Men, "Trypophobia" får mig att spy! och jag fattar inte varför.
    Så Googla INTE Trypophobia!

• Vitrysk hockeyhjälte
    puss skrev 2014-03-25 13:29:33 följande:
    Vad är det som är äckligt med hål? Kan nån förklara?
    Nä alltså jag fattar inte heller. Dessutom är det ju uppenbart 'shoppade bilder.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • MammaMia93
    dubblett skrev 2014-03-25 14:00:10 följande:
    Jag klarar av att se allt, o då menar jag allt, halshuggningar, blödande sår, varbölder, djur som plågas osv.
    UHHHH!!!! Nu var jag ju tvungen att googla för att du sa så!!!! UHHHH!!! Kräks
  • Nymphaea
    Förlåt, menar inget illa men det är verkligen så lustigt! Det måste verkligen vara någon gen som man antingen har eller inte har... Trypofobi-genen Förvånad
  • dubblett
    MammaMia93 skrev 2014-03-25 14:03:41 följande:
    UHHHH!!!! Nu var jag ju tvungen att googla för att du sa så!!!! UHHHH!!! Kräks
    VARFÖR gjorde du det? Varnade ju Rynkar på näsan
  • Nymphaea

...och av alla svar att döma verkar genen ha typ 50% prevalens! Helt otroligt att man inte hört om detta förut.

Att det på något sätt skulle vara värre än misshandlade barn och djur är för mig en gåta. Har själv mer eller mindre spindelfobi och avskyr att se bilder på parktown prawns, king crickets m.m. (håller med waitbutwhy när han skriver att insekter är små monster, waitbutwhy.com/2014/02/why-bugs-ruin-everything.html), men hade gladeligen kollat på filmer av dem i timtal om jag slapp veta att det fanns misshandlade djur och barn i världen.

• dubblett
    Nymphaea skrev 2014-03-25 14:11:58 följande:
    ...och av alla svar att döma verkar genen ha typ 50% prevalens! Helt otroligt att man inte hört om detta förut.

Att det på något sätt skulle vara värre än misshandlade barn och djur är för mig en gåta. Har själv mer eller mindre spindelfobi och avskyr att se bilder på parktown prawns, king crickets m.m. (håller med waitbutwhy när han skriver att insekter är små monster, waitbutwhy.com/2014/02/why-bugs-ru in-everything.html), men hade gladeligen kollat på filmer av dem i timtal om jag slapp veta att det fanns misshandlade djur och barn i världen.
    Du verkar nästan provocerad för att vissa reagerar på det här med trophofobi?
  • Molgan 008
    dubblett skrev 2014-03-25 14:22:56 följande:
    Du verkar nästan provocerad för att vissa reagerar på det här med trophofobi?
    Det kanske är trypofobi-fobi. Flört
  • Uffesson

Eftersom jag har eksem så googlade jag det. Då fick jag fram utslag ifrån Poison Ivy (vad heter det på svenska?). Inte trevligt!

• Wira
    nu blev man ju tvungen. visst ryser jag av att se sånt där, typ rejäla kratrar i huden men de flesta bilder är ju tydligt fejkade så bara jag kan klamra mig fast vid det så är det rätt lugnt. spindelfansjäveln som dök upp under bilderna en lite bit ner däremot fick mig att skrika till högt och tappa datorn i golvet. där kan vi snacka fobi.
Svar på tråden Saker jag önskar att jag aldrig googlat....