• Anonym (Orolig)

Mitt barn har fuskat!!

Jag är en upprörd mamma till min 13 åriga dotter som fick F i betyg för att hon har fuskat på prov många gånger. Trodde inte det var sant! Hon fuskade på ett SO prov nu senast och läraren börjar jättearg och ringde mig på en gång och skäller på mig att fusk är inte ok. Det vet jag också. Nu är jag orolig för min dotters framtid. Hon har F i ganska många ämnen...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-24 09:08
    Jag menar när jag gick i klass 9 inte att jag går i 9 nu. Det blev lite fel.

• Svar på tråden Mitt barn har fuskat!!
  • Anonym (Orolig)

Vad korkat att inte läsa på till proven. Jag fattar inte alla elever (själv går jag i 9) som tror sig klara grundskolan genom att fuska. Jag förstår mycket väl att hon har fått F. Man får ju liksom inte toppbetyg, det borde du förstå själv.

• Påven Johanna

Försök till fusk i den här tråden också, ser jag. Ajajaj. 

• Louise91

Själv var jag en stjärnelev i skolan. Fick många MVG. Din dotter får tydligen IG.

• Louise91
    Påven Johanna skrev 2014-03-24 09:09:53 följande:

Undra om det inte är hennes dotter som svarade. Ingen vet ju.
  • Påven Johanna
    Louise91 skrev 2014-03-24 09:10:06 följande:
    Själv var jag en stjärnelev i skolan. Fick många MVG. Din dotter får tydligen IG.
    Nej, ts dotter (som också är ts själv) får inte IG, den betygsskalan är utbytt. 
  • Louise91
    Påven Johanna skrev 2014-03-24 09:12:14 följande:
    Nej, ts dotter (som också är ts själv) får inte IG, den betygsskalan är utbytt. 

Vad håller skollagen på med?
  • Anonym (Orolig)
    Påven Johanna skrev 2014-03-24 09:09:53 följande:

Nej du, absolut inte.
  • Louise91

Jag hatar både MVG och IG elever.

Svar på tråden Mitt barn har fuskat!!