Inlägg från: TrendyFarsa |Visa alla inlägg
  • TrendyFarsa

Ni som stör er på rumänska tiggare...

dessan59 skrev 2014-03-27 15:24:59 följande:
    Jag lägger i pengar när jag kan, men i går blev jag lite irreterad av en tjej som följde efter mig in i affären. Jag har lagt mest pengar till henne, men jag kan inte ge hur mycket som helst. Vi lever bara på min sjukersättning så jag räknar mig som en fattig svensk.vi har inga tillgångar, men ger när jag kan, men nu sista dagarna så har faktiskt blivit arg för jag tycker inte om att hon tar tag i mig.
    Gnäll inte. Ger du pengar till dom så kan du gott ha det!

Handling -> Konsekvens. Det lär man sig när man är tre år.
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • TrendyFarsa
    Mögelmannen skrev 2014-04-03 13:22:58 följande:
    Genom att skänka dem pengar understödjer man deras verksamhet. Vi har stora problem i vår snabbmatsrestaurang där de upp till fem gånger om dagen kommer in och tigger av våra sittande gäster, tigger av personalen, vill ha vatten, låna toaletten, växla pengar. De flesta av våra gäster vill ha matro, och vi försöker hinna agera, men ofta har vi fullt upp med att serva kunder.

Jag har inte investerat hela mitt sparkapital i en verksamhet och jobbar 80 timmar i veckan för att se mina kunder försvinna pga att de blir störda av dessa element.
    Grattis! Och vet du, skulle du VÅGA att kritisera dessa vår tids heligaste så kommer du få se på ett twitterdrev och mediauppmärksamhet du inte trodde vara möjlig och du kommer i bäste sändningstid utpekas som en lokal Adolf Hitler.

Välkommen till Sverige där de styrande nu anser att DU ska jobba tills du är 69.

(dom som tigger och jävlas med dig behöver inte jobba, dom har baar rättigheter)
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
Svar på tråden Ni som stör er på rumänska tiggare...