• Trinity78

Det värsta du varit med om vad gäller barnkalas?

Jag var brutalmobbad hela min uppväxt, utfryst och utelämnad. Men en av de saker som har gjort mest ont hände i vuxen ålder. Jag umgicks med en mindre grupp tjejer för några år sedan och vi hade flitigt umgänge på Facebook också. Sen började tre av dem utesluta en tjej och sen en tjej till, eftersom de inte gillade dem. De ansåg att man som vuxen får man välja vilka man umgås med jämfört när man är barn då alla måste vara med. Jag förstod att jag var näste man till huggkubben och mycket riktigt. De började umgås utan mig och la upp bilder från deras träffar på Facebook så de försökte inte ens dölja det. De skapade dessutom en egen Facebook-grupp där bara de kunde skriva. Jag fick aldrig nån förklaring, bara en massa bortförklaringar. Men jag fick aldrig mer komma på några träffar. 

Reproductively challenged
  • Trinity78
    Anonym (aldrig bjuden) skrev 2014-03-26 16:15:49 följande:

Det var hemska år.
    slagen, sparkarna och spottet var inte det värsta
    utan orden, de otroligt sårande orden och sättet de kunde lura en på..
    och alla saker som blev förstörda så jag fick skäll hemma, från sjätte klass och uppåt hade jag ingen cykel, efter två förstörda fick jag vara utan och skylla mig själv som lät den bli förstörd..

lärarna, ja du, de vände oftast bort blicken, låtsades inte se eller sa bara att "de menar inget illa de leker bara"
    Jag minns i mellanstadiet jag grät och bönade o bad fröken om att få sitta inne i klassrummet på rasten och läsa. Men nej, alla ska ut sa hon och mer eller mindre lyfte ut mig och låste dörren. Väl ute på gården var jag hett villebråd för dem....

Hela mitt unga vuxna liv påverkades av detta. Det dröjde många år in i vuxenlivet innan jag kunde lita på folk. Jag fick gå i terapi för att bearbeta min självkänsla och lära mig att tycka om mig själv. Efter att i 10 års tid blivit intalad att man är ful och värdelös så tror man till slut på det. Det har tagit många år att komma till ett normalt liv.

Men ja för att svara på din fråga. Idag mår jag jättebra, jag är 35 år så det är många år sen nu men minnena sitter i. men jag är lycklig idag, sambo och barn på väg.

Jag har få men goda vänner som jag litar på idag. Men jag kan sakna det där med skolkamrater och vänner från när man var liten, för det har jag aldrig haft.

och när det pratas om kalas ja då blir jag mest ledsen för att jag inte har några positiva minnen av kalas alls. Jag vet inte hur jag kommer reagera när mina barn vill ha kalas, hur gör man liksom?

Det är precis som min uppväxt! Jag beklagar verkligen att du tvingades gå igenom det också. Min skolgång var ett rent helvete gånger tio.
  • Trinity78
    Wira skrev 2014-03-26 16:41:50 följande:
    Gud nåde den unge som skulle försöka mobba mina framtida barn. Alltså jag skulle ge föräldrar och lärare EN dag för att lösa problemet och misslyckas det så kommer ungen få reda på vad trakasserier är på en helt ny kissa-i-brallan-av-skräck-nivå. Jag är vanligtvis otroligt anti våld men när jag hör vad du råkat ut för hoppas jag nästan att ungarna blev misshandlade hemma eller ngt..
    Jag gillar dig :)
  • Trinity78
    Wira skrev 2014-03-28 14:25:41 följande:

Haha tack ;) är det något som får det att brinna totalt i huvudet på mig så är det mobbning. Speciellt som jag på nära håll set hur det har förstört min brors liv och ställt honom så utanför samhället. Det är ju inte alls ok EGENTLIGEN men jag skulle ta till alla metoder som finns om någon ger sig på min unge. Den människan kommer få skaka av skräck hela vägen in i själen och lite till. Mobbning är så otroligt ärrande, jag hade aldrig tolererat "långsiktiga planer och åtgärder" utan det är en skoldag som gäller. Sen brakar helvetet löst för samtliga inblandade. Tycker alla föräldrar bör anamma samma attackmetod för mjäkeriet som ofta pågår i våra skolor ger sällan något resultat.
    Jag håller med dig till fullo
Svar på tråden Det värsta du varit med om vad gäller barnkalas?