• puppyeye

Nyinflyttad Helsingborg!

Jag och min man och vår dotter på 13 månader flyttar från Stockholm till Helsingborg om en vecka!

Dottern kommer börja på förskolan tidigast i augusti så nu behöver jag en massa tips på vad man kan göra med barn i Helsingborg. Nu går vi på öppna förskolan och sångstund varje vecka, så skulle gärna vilja göra något liknande när vi flyttar ner Glad

Vi har köpt ett radhus i Ramlösa, så om någon vet något i närheten vore det toppen! 
    Kanske finns det någon mer som går hemma och skulle vilja ses? 

• Svar på tråden Nyinflyttad Helsingborg!
  • minnah88
    Anna Hbg skrev 2014-04-21 00:19:58 följande:
    Hej tjejer! Hur har ni det i vårvärmen? :)

Hej! Jo det är helt okej, kämpar på.. Är i vecka 34 nu och är heeeelt slut i kroppen. Hur är det med dig? :)
  • Anna Hbg

Minnah: Oj, inte långt kvar nu då :) Sista tiden är överhävlig men när du har din bebis i famnen är allt vad ryggont, illamående, foglossning, värkar osv glömt :) När har du bf? Här är drt bra. Börjar komma iordning lite mer i huset nu och har fått njuta lite av vår trädgård nu också

• minnah88
    Anna Hbg skrev 2014-04-21 12:47:55 följande:
    Minnah: Oj, inte långt kvar nu då :) Sista tiden är överhävlig men när du har din bebis i famnen är allt vad ryggont, illamående, foglossning, värkar osv glömt :) När har du bf? Här är drt bra. Börjar komma iordning lite mer i huset nu och har fått njuta lite av vår trädgård nu också

Nä fy, snart är det dags! Bf 9 juni.. Är väl mer trött på att inte känna igen min kropp. Blir ju bara klumpigare o klumpigare. Hur många barn har ni? Skönt att komma i ordning, speciellt när det är fint väder så man kan njuta ute lite.
  • Anna Hbg

Minnah: Har en liten son som heter Casper och är 14 månader. Var galet trött på att vara gravid på slutet. Hade massa komplikationer också så var sängliggande sista månaderna + att jag gick över tiden med 2 veckor. Segt som attan! Men nu börjar vi bli sugna på att öppna bebisverkstaden igen så man glömmer fort hihi Vet ni om det är en pojke eller flicka? :)

• puppyeye

Hej tjejer!

Gud vilket härligt väder Hbg har bjudit på under påsken, jag lyckades till och med bränna mig igår i solen, haha! 
    Vi har verkligen fått fart på fixandet här hemma, och det går sakta men säkert framåt i uppackning och möblering :)

Kan vi inte boka in en leka/fika/träffas dejt nu när våren är här? Hade varit så kul att träffas! 

• Anna Hbg

Puppyeye: Absolut :) Hade varit jättetrevligt! Hur trivs ni i Helsingborg än så länge då? :)

• minnah88
    Anna Hbg skrev 2014-04-21 20:05:51 följande:
    Minnah: Har en liten son som heter Casper och är 14 månader. Var galet trött på att vara gravid på slutet. Hade massa komplikationer också så var sängliggande sista månaderna + att jag gick över tiden med 2 veckor. Segt som attan! Men nu börjar vi bli sugna på att öppna bebisverkstaden igen så man glömmer fort hihi Vet ni om det är en pojke eller flicka? :)

Åh så mysigt! Jag är sjukskriven på heltid sedan tre veckor tillbaka pga hotande förtidsbörd. E mest orolig över att något kommer hända alldeles förtidigt.. Så mysigt med ett till barn :) alltid kul med syskon. Trivs ni där? Stort hus? Det blir en flicka sägs det hehe.
  • minnah88
    puppyeye skrev 2014-04-21 20:08:31 följande:
    Hej tjejer! Gud vilket härligt väder Hbg har bjudit på under påsken, jag lyckades till och med bränna mig igår i solen, haha!  Vi har verkligen fått fart på fixandet här hemma, och det går sakta men säkert framåt i uppackning och möblering :) Kan vi inte boka in en leka/fika/träffas dejt nu när våren är här? Hade varit så kul att träffas! 

Ja det har varit super skönt väder! Var i Helsingborg bor ni? Ja hade varit kul att träffas, behöver komma ut haha
  • Anna Hbg

Minnah: Fast nu är du så långt gången så brukar inte vara någon fara om bebisen kommer redan :) Jag fick värkar när jag var i v.33 men blev stoppad med bricanyl. Hade jag däremot kommit in 1 dag senare, då jag gått över till v.34, hade de låtit förlossningen fortlöpa :) Huset är på 108+ 77 kvm men känns så mycket större. Ett stenhus från 1926 med mycket charm :) Blir nog att vänta tills i höst, hur svårt det än blir, tills vi börjar försöka igen. Hoppas det tar sig direkt för vi vill inte vara för gamla när/om vi blir föräldrar igen haha Mysigt med en flicka :) Vi visste inte att vi väntade en pojke men vi kände det på oss :) Blev förlöst med akut kejsarsnitt och efter de tvättat av honom osv kom de ovanifrån för att lägga honom på mitt bröst medans de sydde ihop mig och de första jag ser är hans paket så ingen tvekan där inte att det var en pojke hihi

Svar på tråden Nyinflyttad Helsingborg!