Inlägg från: Anonym (klurigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (klurigt)

När är påsken?

Anonym (umgänge) skrev 2014-04-04 10:05:55 följande:
    Sista skoldagen är på fredagen, ja. Men återigen så står det inte sista skoldagen. Det står vid skolans slut dagen innan lovet. Och med den vetskapen så tolkar jag det som att TR tänker lovet som hela ledigheten, och inte lovet som det faktiska lovet, därmed bör det även pågå till måndagen, då det är då ledigheten (lovet enligt TR) slutar.
    Det bästa vore absolut att vi vore överens om hur vi tolkar, men vi har ett domslut just på grund av att vi aldrig kan vara överens. Det går nog inte få till ett avtal som hanterar de avvikande helgerna och dylikt, så det är nog allt eller inget som gäller.

Vid skolans slut dagen innan lov är ju rätt enkelt att tolka. Den slutar på fredagen 11/4 kl xx:xx Sen kan det ju innebära att barnet ska vara på fritids till uf ska hämta.

Men det verkar som att ni gör bytet på hälften av vägen och inte i skolan? Isåfall är det klurigare, för då borde det stå exakt tidpunkt och var ni ska byta.

Det känns som att du tolkar ert avtal rätt med det faktiskt ledigheten i sin helhelt.
    Står det tid för bytet sista lovdagen också? Byter ni halvvägs då också?
  • Anonym (klurigt)
    Anonym (umgänge) skrev 2014-04-04 17:20:48 följande:
    Såhär står det i domen:
    Umgänget ska inledas och avslutas på XXX i XXX.
    Umgänget under sport-, höst- och påsklov ska inledas vid skolans slut dagen
    innan lovet och ska avslutas sista lovdagen kl. XX.XX.

Därmed är ju tiden specad, och platsen specad. Men inte dagen, och det är den jag undrar över..

klurigt:
    Skolans slut dagen innan tycker jag som sagt tyder på att lovet i det här fallet är ledigheten och inte lovet i den "juridiska" meningen. Och då även hela ledigheten. Alltså fredag - måndag. Vi tolkar nog likadant och jag ser egentligen ingen annan "riktig" tolkning.

Ja det är den tolkningen jag skulle gjort av det avtalet.
    Är du nöjd med den tolkningen, och att ni tolkar det så varje lov så kör på det.
    Han verkar inte så intresserad just nu av någon tolkning av avtalet.....så han kanske tar upp det vid ett senare tillfälle, när lovet infaller på hans umgängestid och att han då inte får träffa barnet på flera veckor... Men det är ju inte riktigt ditt problem just nu.
Svar på tråden När är påsken?