• Anonym (umgänge)

När är påsken?

Hej!
    I avtalet står det att umgänge ska inledas vid skolans slut dagen innan lovet och avslutas sista lovdagen klockan XX.
    Hur blir umgänget i år? Barnen är lediga från 11/4(Fredag) - 21/4(Måndag). Påskolvet är 14/4-18/4. Den 21 är en helgdag. Jag tolkar det ändå som att barnen har rätt till umgänge hela lovet, alltså fredag-måndag, men är osäker.

• Svar på tråden När är påsken?
  • Anonym (umgänge)

Okay. Trodde det bara var sportlovet som var lagda på olika veckor. Men då vet jag. Frågan är fortfarande hur domen ska tolkas i mitt fall.

• Anonym (....)
    Dixie skrev 2014-03-25 09:27:24 följande:
    jo - vissa har påsklov innan påsken, andra har påsklov efter påsken!
    Tvivlar på att det är olika faktiskt. Vecka 16 verkar gälla i hela landet.
  • Anonym (....)
    Anonym (umgänge) skrev 2014-03-25 09:38:45 följande:
    Okay. Trodde det bara var sportlovet som var lagda på olika veckor. Men då vet jag. Frågan är fortfarande hur domen ska tolkas i mitt fall.
    Vad säger den andra föräldern? Hur hade du tolkat det om det var den andra förälderns påsklov?
  • La Lola
    Anonym (....) skrev 2014-03-25 09:39:32 följande:
    Tvivlar på att det är olika faktiskt. Vecka 16 verkar gälla i hela landet.
    Här är lovet vecka 17.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (umgänge)

Det är uf:s påsklov och jag tycker ju att det borde vara från fredag 11/4 - måndag 21/4 men iom att uf inte är det minsta intresserad av domen så ligger det på mitt ansvar att tolka och vill att det ska bli rätt så det inte blir något fel senare.

• Anonym (....)
    La Lola skrev 2014-03-25 09:45:32 följande:
    Här är lovet vecka 17.
    Okej. Då finns det alltså undantag.

• Anonym (.)
    Anonym (umgänge) skrev 2014-03-25 08:05:46 följande:

Hej!
    I avtalet står det att umgänge ska inledas vid skolans slut dagen innan lovet och avslutas sista lovdagen klockan XX.
    Hur blir umgänget i år? Barnen är lediga från 11/4(Fredag) - 21/4(Måndag). Påskolvet är 14/4-18/4. Den 21 är en helgdag. Jag tolkar det ändå som att barnen har rätt till umgänge hela lovet, alltså fredag-måndag, men är osäker.

I våran dom är det också som din. Alla andra våra lov slutar på söndagar står det i domen så vi tycker att det även ska göra det på påsklovet. Ska man gå exakt efter domen och skolans datum så blir ju bara lovet från fredag v.15 till torsdag v.16. I vårt fall skulle umgängesföräldern missa helt sitt umgänge det år boföräldern har påsklovet om man kör fredag-måndag. Eftersom uf har barnen onsdag-måndag i vanliga fall.
  • whitestar
    La Lola skrev 2014-03-25 09:45:32 följande:
    Här är lovet vecka 17.
    är du säker?Trodde också att det var v. 17 men fick veta bara för nån dag sen att i år hade dom flyttat till samma vecka som påsken.
  • Anonym (Fanny)

Jag tycker att du ska fråga den andra föräldern oavsett hur du eller andra tolkar det. Ni två måste vara överens!

• La Lola
    whitestar skrev 2014-03-25 10:32:49 följande:
    är du säker?Trodde också att det var v. 17 men fick veta bara för nån dag sen att i år hade dom flyttat till samma vecka som påsken.
    Helt säker. Står tom på min kommuns hemsida.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden När är påsken?