Inlägg från: Anonym (akademiker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (akademiker)

WT-namn o blivande akademiker...

Har ofta fått höra här på FL att mina barn har WT-namn, de har fel stavning och de kommer att bli kriminella och hamna i fängelse p.g.a. vad de heter. Att jag och min man är lågutbildade och näst inpå sitter i en trailerpark.
    Jag har nu börjat studera på universitet och är alltså en blivande akademiker (har precis börjat så jag kan väl inte påstå att jag är en akademiker redan). Men hur gör jag nu med barnens namn? Måste jag ändra dom så att det blir mer akademikernamn eller hur gör man? 

• Svar på tråden WT-namn o blivande akademiker...
  • Anonym (akademiker)

Haft fullt upp med examinationsuppgift.

Såg nu att tråden faktiskt kom i fel ämne. Tanken var att den skulle hamna i sandlådan. För nä, jag menar inte allvar med den. Det är dock sant att jag har börjar studera och har sk WT namn/stavningar på barnen. Men jag bryr mig inte utan tycker att det är mest löjligt att diskutera WT-namn. 
    Jag älskar mina barns namn och kommer inte byta.

Vitrysk hockeyhjälte. Du har jag minst 2 minuspoäng då 2 av barnen har w i sina namn.

• Anonym (akademiker)
    Anonym (ehh) skrev 2014-03-28 15:40:21 följande:
    Du påbörjade dina studier nyligen och arbetar redan på din examinationsuppgift? C-uppsats?

Tro det eller ej. Men det är vad dom kallar det. Ingen C-uppsats. Hade jag kunnat lägga ut bild så hade jag gjort det, men ingen aning om hur jag gör. Berätta så kan jag göra det.

Vi har fyra st examinationsuppgifter första terminen o nån muntlig redovisning. Denna första är på 3.5 poäng. Nästa som ska lämnas in 4/5, nästa 23/5 o den sista 30 juni. Så ja, jag har precis börjat o jobbar på min första examinationsuppgiften.
  • Anonym (akademiker)
    Anonym (ehh) skrev 2014-03-28 15:40:21 följande:
    Du påbörjade dina studier nyligen och arbetar redan på din examinationsuppgift? C-uppsats?

Jag kör familjeliv via mobilen, inte via app utan vanliga nätet.
  • Anonym (akademiker)
    SupersurasunkSara skrev 2014-03-31 14:43:28 följande:
    TS, du kan be admin flytta tråden om du vill

Var gör jag det? o_O
  • Anonym (akademiker)

Ledsen, inte många,rätt på namngissningen. men kan säga att en av barnen heter Kewin. Så en hade rätt förutom stavningen.

Liam o Wilma låg bland annat på mina namnlistor.

Svar på tråden WT-namn o blivande akademiker...