Totalt rådvill gällande min styvdotter..
Hejsan, är ganska rådvill och behöver få lite nya infallsvinklar.
Såhär är det, har fyra barn, två bio, två bonus. Det här gäller min nioåriga bonus dotter. Hon är hos oss varannan vecka(är hennes bonusmamma) tillsammans med sin biosyster, mitt andra bonusbarn. När hon kommer hem till oss så vill hon ha all uppmärksamhet från mig eller sin pappa, främst sin pappa, vilket jag s¨åklart förstår:) men hon gör det på ett sånt vis att jag blir frustrerad. Överallt där vi är vill hon va, hon vill hänga på pappa och såfort vi åker hela familjen någonstans, tom på promenad så hänger hon i hans arm. Hon lägger allså beslag på honom på varenda utflykt, varenda tur till butiken osv. Vi kan allså inte gå själva han och jag utan där är hon som hans följeslagare i handen. När vi spelar kort, äter mat osv ska hon helst sitta brevid nån av oss, i soffan ska hon sitta brevid eller ligga brevid. Blir avund om pappa är med nån av de andra, ibl mig med. Hon har sagt till mina barn förut att de inte får kalla min man för pappa, men hon ska få min delade kärlek? Får hon inte denna uppmärksamhet, säg att som i helgen när hon knappt fick vår uppmärksamhet så blev hon ganska tillbakadragen och deprimerad. Började sakna sin mamma osv. Det är precis som om hon ska ha oss, särskilt pappa för sig själv och ingen annan får helst dela den tronen. Vet inte om jag överdriver riktigt men de andra barnen då, ska inte de få uppmärksamhet utan att hon ska slåss om att springa till sin pappas famn eller arm? För så gör hon. Jag vill kunna gå in med min man i en affär utan att ha ett barn vid sidan om varenda gång, det är väl ändå jag som är ihop med karln eller? Dessutom måste väl de andra barnen få gå med han el?
Vi kan liksom inte gå en meter utan att hon är efter oss, och ibland säger han till henne, ibland inte. Hur hanterar man detta?
Tro mig, jag älskar alla mina barn, inklusiive mina bonusbarn.