• zeldalucas

Sjukskriven v 31

Hejsan!

Har kraftiga sammandragningar, både smärtsamma och inte. Samt endel rejäla förvärkar och foglossning när jag går eller anstränger mig. Jag har sällan tid att bara ligga och vila då jag har två barn hemma samt ett hus att underhålla.
    Jag undrar om någon av er andra har blivit sjukskrivna för liknande?
    Jag fick ingen grav.penning då jag inte har ett jobb med så ofta återkommande tunga lyft. Dock innebär mitt jobb en hel del "stå och gå". Och nu när min kropp protesterar högljutt så undrar jag om det är "tillräckligt" för att kunna bli sjukskriven?
    Undrar även hur undersökningen som avgör sjukskrivning eller ej går till.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Sjukskriven v 31
  • Snuttan80

Att du har barn och hus att ta hand om är ju eget val som du visste om när du blev gravid... Så det skulle jag inte ta upp med läkaren.

• zeldalucas
    Snuttan80 skrev 2014-03-25 19:13:57 följande:
    Att du har barn och hus att ta hand om är ju eget val som du visste om när du blev gravid... Så det skulle jag inte ta upp med läkaren.

Nej men det har jag väl inte tänkt ta upp! Skrev det bara här att det är svårt att ta det lugnt när man har hus och barn precis som alla andra har det. Inget mer med det! Det som jag ville veta va om flera blivit sjukskrivna för förvärkar osv oberoende på vad dom jobbar med osv.
  • zeldalucas

Nej men det har jag väl inte tänkt ta upp! Skrev det bara här att det är svårt att ta det lugnt när man har hus och barn precis som alla andra har det. Inget mer med det! Det som jag ville veta va om flera blivit sjukskrivna för förvärkar osv oberoende på vad dom jobbar med osv.
  • zeldalucas

• älskarlivet81

Enligt min läkare ska man ta privatlivet i beaktande vid sjukskrivning vid graviditet. Klarar man inte av någonting utan är sängliggande efter jobbet kan det vara läge för sjukskrivning. I mitt fall hade jag foglossning.

• Mawliiin

Jag har vart sjukskriven sen vecka 28 pga sammandragningar och förvärkar:) och det har godkänt:) har iofs fått gravpenning som började denna vecka!

Men läkaren ville sjukskriva mig så att inte bebisen kom tidigare och det gick som sagt bra:)

Svar på tråden Sjukskriven v 31