Inlägg från: Lovali |Visa alla inlägg
  • Lovali

Är min dotter för smal?

Jag var mycket smal i tonåren men hade inga som helst ätstörningar för det och mådde bra ändå. Jag var 170 cm & vägde i väldigt många år runt 52 kg. Din dotter är ju något lite smalare än jag var så visst är hon mycket smal men det behöver ju inte betyda att det är något fel. Jag växte snabbt på längden under de åren & vikten följde väl inte med riktigt. Först i 25 årsåldern jag blörjade gå upp i vikt & väger nu 64 kg till samma längd, ist för 52 kg, och är fortfarande inte tjock. Verkar hon må bra i övrigt så är det väl iget problem? Hur hon ut seplar ju egentligen ingen roll utan att hon äter ordentligt& mår bra är det som räknas ju

• Lovali
    Furstinna skrev 2014-03-26 09:26:47 följande:

Jag var också liten. Vägde 40 kg till 160cm. Jag tränade mycket, åt mycket och mådde väldigt bra förutom att jag blev retad av mina jämngamla och och vuxna som var så "oroliga". Aldrig mått så dåligt som när min lärare ringde min mamma och konstaterade att jag hade ätstörningar. Mina mamma satte henne på plats tack och lov men fy vad dåligt jag mådde av hennes attack.

Ts: var försiktig. Hon kan må dåligt över att hon är så smal. Ge henne inga komplex eller tryck ner henne. Kolla hur hon äter, hur hon mår, hur hon rör sig osv. Men kommentera inte hennes vikt, det kan få henne att må oerhört dåligt. Silkesvantar!
    Ja samma här. En del i omgivningen var oroliga men inte mina föräldrar. I gymnasiet kallades jag upp till skolsyster som frågade massa frågor om hur jag åt & hade det hemma & så. Vet inte vem som bad henne kalla upp mig...tog inte jätteilla vid mig, bra att de fångar upp sådana som har problem, men ändå. Inte kull att vara tjock & inte heller kul att vara för smal...
Svar på tråden Är min dotter för smal?