• arneas

Vilken kaffemaskin (kapsel) ska man köpa?

Ska köpa en födelsedagspresent till sambon som önskar sig en kapselmaskin.
    Själv dricker ja inte kaffe så har noll koll vad som är bra, gott och mest prisvärt.
    Vill inte betala allt för mycket och såg att Elgiganten har en Tassimo för 599kr. Är den bra tro?
    Vad skiljer dom olika märken åt förutom priset? Olika typ av kaffe eller bara designen?
    Har trycket (bar) någon betydelse, ser att de skiljer ganska mycket mellan olika modeller?

Hoppas kunna få lite bra hjälp här, så tack på förhand!

• Svar på tråden Vilken kaffemaskin (kapsel) ska man köpa?
  • aztec

Jag hade också satsat på en tassimo. Men vet att det finns billigare i andra butiker, sen vet jag inte om den kampanjen finns kvar på tassimos hemsida, men då kunde man köpa 10st paket kapslar och få en maskin påköpet. Blir ca 550:- men då har du ju kaffet också som du ändå måste köpa.

• arneas
    aztec skrev 2014-03-25 18:08:52 följande:
    Jag hade också satsat på en tassimo. Men vet att det finns billigare i andra butiker, sen vet jag inte om den kampanjen finns kvar på tassimos hemsida, men då kunde man köpa 10st paket kapslar och få en maskin påköpet. Blir ca 550:- men då har du ju kaffet också som du ändå måste köpa.
    Finns olika T20, T42, T43 osv och frågan är vad som skiljer dom åt förutom priserna.
    Köpet blir nog på Elgiganten då de ligger nära samt att de inte finns tid att beställa på nätet.
  • arneas
    Lovizas Mamma skrev 2014-03-25 18:15:24 följande:
    Jag var inte nöjd med min tassimo, nu är jag väldigt nöjd med min dolce gusto :)
    Vad var du inte nöjd med och vad är så mycket bättre med den andra?
  • L i n n

Jag har en Tassimo.

Det som är bra med den är att varje kaffe/choklad/te har en specifik streckkod som kaffemaskinen läser av så att vatten, bryggtid och temperatur blir perfekt.

• Momalicious

Jag gillar inte vår tassimo. Vattentillförseln är inte automatisk utan man måste stå och passa så det blir lagom starkt. Sen tycker jag att de har ett tråkigt utbud av kapslar också, mest för att de inte har mitt favoritkaffe eller laktosfria varianter av cappuccino/latte.

• arneas

Vad ja förstår så är de bara olika stor vattenbehållare på de olika Tassimomodellerna men priserna skiljer flera hundra. Verkar ju lite skumt.

• arneas
    Momalicious skrev 2014-03-25 18:28:41 följande:
    Jag gillar inte vår tassimo. Vattentillförseln är inte automatisk utan man måste stå och passa så det blir lagom starkt. Sen tycker jag att de har ett tråkigt utbud av kapslar också, mest för att de inte har mitt favoritkaffe eller laktosfria varianter av cappuccino/latte.
    Finns de laktosfritt till Tassimo?
  • Lovizas Mamma

Det är det jag gillar med DCn :) att själv bestämma styrkan och temperaturen på kaffet, och jag tycker att den är lättare att rengöra, och jag tycker kaffet är godare.

Svar på tråden Vilken kaffemaskin (kapsel) ska man köpa?