• minignagarn

Hjälp med buffé till 35 pers....

På lördag väntas ca 35 pers hit på fest.
    Har tänkt göra:
    -5 st pajer (2 st taco, 1 kyckling/bacon, 1 lax/spenat/feta samt 1 ost/skink)
    -köpa färdiga kyckligspett att värma
    -göra en pastasallad (tips?)
    -bröd
    -kex
    -ostar
    -hemmagjorda färskostar med smak av gräslök och persilja/vitlök.

Är det snålt? Vad kan man ha mer? Gärna enkelt att fixa... Jobbar varenda dag innan och har endast kvällarna till att förbereda.

• Svar på tråden Hjälp med buffé till 35 pers....
  • Lena

Kör en vanlig sallad med och några röror som tex tzatziki

• Alexi

Frågan är om det är klokt att göra tre sorters pajer med bara en paj vardera. Många tar ju ofta gärna lite av varje sort som finns och då går det åt mycket mer än annars.

• Utropstecknet

Jag hade i ditt fall satsat på tre sorters pajer och gjort två vardera. Dessutom tror jag inte att taco-pajen lär vara den mest populära.

• kalleankan

Nån skål med fetaost, eller fetaoströra.. När det är kycklingspett är det ju trevligt med lite olika "såser" eller röror att välja mellan.. som tzatsiki, fetaoströra, nån sås utan vitlök också.
    En stor skål med bara pasta och kanske lite grönsaker, eller nån vinigrett iblandad och en skål med bara sallad?

Foccaiabröd är ju jättebra och lätt att göra, är ju lite matigare, kan man också lägga i lite feta, rosmarin eller timjan, soltorkad tomat..

• Enter Sandman

Massa färgglada goda grönsaker livar upp bordet.
    Några i vinägrett kanske, några naturella, någon kanske värmd med lite ostgratinering uppepå.
    Gärna goda frukter eller bärpajer til efterrätt.

• nötis77

Olika rörer/såser, sallad, olika plock typ olika oliver, fetaost. Sen kanske potatissallad, något kallskuret t.ex. kalkon, skinka, eller något med fläskfile  (marinerad) som ätes kallt. Frukt t.ex. ananas, melon. t

Vet ju inte om någon är allergisk som ska komma till festen. Jag har börjat med att lägga upp majs, tomater, gurka osv i olika skålar och bara ha sallad för sig själv p.g.a. har olika allergier som kommer. Någon tål inte majs, en annan inte tomat osv. Så får alla välja själv vad de kan äta.

• E2012smamma

Jag gjorde en paj i långpanna och en vanlig rund till 11 vuxna och det gick åt ( tog slut)

Har du massa annat också lär det räcka :)

Dubbelmarinerad fläskfilé är annars gott och kan göras i förväg. Ska serveras kall dessutom! Ofta finns ju billig fläskfilé om man inte måste ha svensk så man kan få en 2-3 st för en hundring.

• Alexi

TS jag måste tillägga en kommentar om uppvärmning. Har du massor med ugnar? För hur ska du kunna värma alla pajer och kycklingspett samtidigt? Pajer tar rätt lång tid att få varma. Något kallt kött skulle nog rekommenderas istället för kycklingen.

• sextiotalist

Små prioger med olika fylllningar.
    För att göra det enkelt så köp färdig smördeg och kavla ut, förslag på fyllningar
    Skinka och ost
    Spenat med fetaost och lök
    Lax
    goda ostar

• Enter Sandman

Ägg, hur kunde jag glömma äggen.
    Hårdkokta med nån fyllning eller kaviar på.

Svar på tråden Hjälp med buffé till 35 pers....