• Anonym (Trött och ledsen)

Mina sidor, Min föräldrapenning

Hej,

Går jag in på Mina sidor och Min föräldrapenning möts jag av nedan. Jag har gjort en ansökan på 75 dagar, varför står det att det är 465 dagar kvar att ansöka om? Varför står det Dagar som handläggs eller är beslutade 0? Varför har 15 dagar "försvunnit", varför just 15? Förstår ingenting, känner mig så trött på Försäkringskassan, vet inte hur många minuter jag tillbringat i telefon, hur många gånger jag fått olika motstridiga svar på samma fråga osv.

Barn xxxxxxxx-0000Totalt Antal dagar kvar för barnet 480 Med sjukpenningnivå 390 Med lägstanivå 90   Totalt Dagar kvar att ansöka om   465 Reserverade dagar (sjukpenningnivå)   60 Icke reserverade dagar (dagar som kan avstås)   405 - Varav 30 möjliga dubbeldagar Dagar som handläggs eller är beslutade   0 Med sjukpenningnivå   0 Med lägstanivå   0 Din ansökan/planering gäller t o m  Antal utbetalda dagar som ger jämställdhetsbonus till båda föräldrarna: Summa föräldrapenningdagar   465
    Hälsningar
    Trött och ledsen

• Svar på tråden Mina sidor, Min föräldrapenning
  • Försäkringskassan

Hej!

Det är svårt att svara här eftersom vi inte kan se ditt ärende.
    Men barnets dagar ”försvinner” inte utan det är först när de är utbetalade som dagarna räknas av från det totala antalet dagarna (480 dagar).
    En anledning till att det är 15 dagar som räknats bort nu, kan vara att dessa dagar ligger i en
    utbetalningsperiod före den 20 mars och att det kan vara beslutade eller  på gång att betalas ut.

Kontakta oss gärna på telefon igen så kan vi se ditt ärende och kolla din ansökan. 

Hälsningar
    Vera, handlägaree

Svar på tråden Mina sidor, Min föräldrapenning