• MalinEddie

Inbjudningskort till kalas, var delar ni ut det?

Vår dotter går i förskoleklass och de har som regel på skolan att inbjudningskort till privata kalas ej ska delas ut där. Den enda kalasinbjudan som får delas ut där är till det födelsedagskalas som skolan själva arrangerar för alla barn i klassen varje termin men privata kalas ska som sagt skötas på fritiden. Detta för att minska utanförskap.
    Vår son går i förskolan och där har de ingen sådan regel men jag har aldrig varit med om att någon har delat ut kalasinbjudningar på förskolan utan de skickas med post eller delas ut av barn och föräldrar på barnets adress.

Hur gör ni? Berätta gärna hur ser det ut på ert barns förskola eller skola, är det vanligt att det bjuds till privata kalas där?

Avskyr CIO-metoder.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Inbjudningskort till kalas, var delar ni ut det?
  • Lovizas Mamma

Privata meddelanden eller kort, enda gånger det delas ut på skola eller dagis är om hela gruppen är bjudna...
    Dom får själva bestämma vilka dom vill bjuda men jag har som regel att antingen bjuder dom alla, eller så bjuder dom max hälften,

• Ragnar

Om hela klassen bjuds får de delas ut i skolan, annars inte. Men det har hänt mer än en gång att vissa barn glömmer bort att ta med inbjudningskorten hem eller att de slarvars bort på vägen så barnen missar kalasen. Så det händer i princip aldrig längre att de delas ut i skolan. Vi bor i ett litet samhälle så att dela ut inbjudningskort innebär inte mer än en timms promenad runt byn.

• cosinus

På vår skola har man fått bjuda på skolan om man bjuder alla i klassen.

Det har vi gjort en gång, i övrigt har de valt mindre grupperingar (t ex alla tjejer) och då har vi delat på hemadress.

På dagis har de tidigare varit ok om man bjöd alla på avdelningen men det var nu borttaget så när sonen bjöd alla på avdelningen på kalas så gjorde jag en fuling. Veckan innan var det nämligen föräldramöte så jag delade till så många föräldrar jag bara kunde där. Gömde sen inbjudningskorten som var över i lillasysters skåp så inte sonen skulle hitta dem och så mailade jag ut till alla föräldrar på avdelningen (den maillistan har vi) tid och plats för kalaset och hade de inte fått någon inbjudan kunde de själva hämta i skåpet.

På skolan har vi nämligen en telefonkatalog med adresser att falla tillbaka på så där går det dela ut hemma men på dagis har vi inte en susning om var hälften bor.

• yellow88

Vi har inte haft kalas för barnen än men idag satt det en lapp på förskolan där det stod ungefär  "vi har beslutat att man inte får dela ut kalasinbjudningar på förskolan" .. :)

♥ Adrian 10-04-17 ♥ Alfred 11-08-08 ♥ Silas 13-07-16 ♥
  • CeeJay

Vi skickar ut inbjudningarna eftersom vi oftast inte har kunnat/velat bjuda hela klassen.

• Themis

Det är allmän regel i både förskola och skola här (skickas ut i mail) att sånt sköter man privat.

Lär dig uppskatta idioter -de får alla andra att se bra ut! /Themis
  • glassen

Har gjort både och. I skolan får barn som bjuder alla/ alla av samma kön lämna ut inbjudningarna där.

• Dixie

Vi har skickat hem, men det har hänt att sonen fått inbjudan till kalas i skolan, men då bara om hela klassen är bjuden!

Svar på tråden Inbjudningskort till kalas, var delar ni ut det?