Inlägg från: mmjansson85 |Visa alla inlägg
  • mmjansson85

Den stora MAKE-UP tråden!

Jag använder mest too faced för tillfället. BareMinerals är bra också, jag älskar deras volumizing mascara och mineral veil men det är så dyrt i sverige så deras produkter köper jag på beautybay.com istället. Ca 1 veckas leveranstid men MYCKET billigare.
    Too faced köper jag gärna från eleven för dom har så mycket tillfälliga produkter som inte går att köpa någon annan stans. Sista jag köpte därifrån var Bon bon paletten. Helt underbar :)

• mmjansson85
    BigMami skrev 2014-03-26 13:41:09 följande:

Nu harde sänkt priset på BM på kicks & eleven.se. annars är det billigare på nordicfeel.
    Jasså där ser man! :)
  • mmjansson85

Vilken kul tråd! :)
    Vad tycker ni andra är den absolut bästa basen?
    Jag vill inte ha en så täckande bas så jag använder just nu Too Faced BB cream i färgen Vanilla glow, Too Faced concealer i färgen Perfect nude (där jag behöver lite extra täckning, samt Too Faced The secret to no makeup makeup paletten för att få färg och lyster på rätt ställen. Slänger in en bild också! ;)

• mmjansson85
    Emmalinnéa skrev 2014-03-26 12:59:12 följande:
    nej den har jag faktiskt inte testat ännu.

Hur mycket sminkar i er? Kör ni natruligt,vågat,varje dag, på helgen?

Hur många moment har ni i eran sminkrutin?
    Jag sminkar mig aldrig om jag bara ska vara hemma. Min sambo ser ändå ingen skillnad hehe. Men om jag ska ut och träffa folk så kör jag på med hela racet.
    BB cream
    Concealer under ögonen och där jag är röd
    Bronzing veil
    Rouge
    Highligter
    Ögonskuggsprimer
    Ögonskugga i minst 3 nyanser (gärna bruna färger)
    Kajalpenna i ögat
    Mascara
    Ögonbrynspenna
    Ev eyeliner
  • mmjansson85

Hur lång tid tar det för er att sminka er? För mig brukar det ta 20 minuter ca.

• mmjansson85
    Emmalinnéa skrev 2014-03-26 15:19:12 följande:
    Vad tycker ni är det absolut viktigaste när ni sminkar er om ni bara fick välja två saker ?

Jag tycker själv att ha snygga ögonbryn är prio nummer ett så dom är viktiga att fylla i och sedan kommer mascaran
    Samma för mig! Flört Mina ögonbryn är lite för ljusa och glesa och mina ögonfransar är jätteljusa i topparna så dom ser superkorta ut om jag inte har mascara!
  • mmjansson85
    Nayshia skrev 2014-03-26 19:43:51 följande:
    Nån som har tips på bra concealer som täcker mörka ringar under ögonen?
    Har testat det massa olika men inte hittat nått som jag tycker är riktigt bra.
    Jag gillar Make up stores Cover all mix (compact) och Too Faced Absolutely Flawless concealer (flytande). Dom täcker bra! :)
  • mmjansson85

Ni som använder mycket ögonskuggor:
    Vad har ni för ögonfärg och vilka färger på ögonskuggor funkar bäst för er samt vilka funkar inte alls?
    Jag har gröna ögon och gillar brunt och lila bäst medans blått och grönt inte funkar alls!

• mmjansson85
    k girl skrev 2014-03-27 07:42:06 följande:
    Jahaja, skulle sminka mig i morse och upptäckte att necessären är borta. Med favoritskuggorna, alla pennor, alla paint pots, primer, alla underlagskrämer, rouge och penslar... Misstänker att någon av ungarna dragit iväg med den men den står icke att finna.
    Vilken mardröm! Rynkar på näsan
    Apropå detta: Hur förvarar ni som har barn erat smink? Jag har mitt i en "trådvagn" på golvet i badrummet men då jag är gravid med första barnet och jag misstänker att han kommer tycka att det är jättekul att röra runt överallt där han kommer åt så jag antar att jag måste komma på en annan lösning! En vanlig necesär funkar inte då jag vill ha överblick och ordning utan att behöva ta fram allt. Några tips?
  • mmjansson85
    mmjansson85 skrev 2014-03-27 07:51:48 följande:
    Vilken mardröm! Rynkar på näsan
    Apropå detta: Hur förvarar ni som har barn erat smink? Jag har mitt i en "trådvagn" på golvet i badrummet men då jag är gravid med första barnet och jag misstänker att han kommer tycka att det är jättekul att röra runt överallt där han kommer åt så jag antar att jag måste komma på en annan lösning! En vanlig necesär funkar inte då jag vill ha överblick och ordning utan att behöva ta fram allt. Några tips?
    Hittade den perfekta väskan på eleven men tyckte den var lite dyr (999 kr) så letade lite till och då hittade jag en i princip identisk verktygsväska på jula för 349 kr Flört Måtten är exakt samma och båda modellerna har justerbara fack.

Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!